Jakie prawa ma influencer i jak może je chronić?

W obliczu wyzwań cyfrowego świata, coraz bardziej istotnym elementem prawnym staje się ochrona wizerunku influencera. Jego kreowanie może być kosztowne, a zyski łatwo utracone, jeśli zabraknie odpowiednich zabezpieczeń.

Publikacja: 23.02.2024 02:00

Jakie prawa ma influencer i jak może je chronić?

Foto: Adobe Stock

Wizerunek jest narzędziem pracy, szczególnie w erze mediów społecznościowych, gdzie sukces i popularność mierzy się liczbą obserwujących i lajków. Dla influencerów, których twarze i życie prywatne są publicznym dobrem, ale i podlegają monetyzacji, ochrona wizerunku jest istotnym aspektem prawnym i osobistym. Jakie wyzwania stoją przed influencerami w tym zakresie?

Prawo do ochrony wizerunku influencera

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?