Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Wygląd produktu to często kluczowy czynnik determinujący sukces komercyjny przedsięwzięcia biznesowego. Nic zatem dziwnego, że zakres jego ochrony jest niezwykle istotny.

Publikacja: 07.11.2023 02:00

Wygląd produktu – czy dozwolone jest kopiowanie? Jak chroniony jest design?

Foto: Adobe Stock

Jest to ważne zarówno dla podmiotu, który wprowadza dany produkt na rynek i chce zagwarantować sobie silną pozycję, jak i jego konkurentów, którzy chcieliby zgodnie z prawem wykorzystywać postęp związany z ewolucją produktów. Trzeba podkreślić, że na gruncie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji przyjmuje się generalną zasadę dopuszczalności naśladownictwa – ma ona jednak istotne ograniczenia, o których trzeba wiedzieć. Dodatkowo wygląd produktu może być chroniony prawami autorskimi, wzorami przemysłowymi, a także znakami towarowymi.

Pozostało 94% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Podatki
Nierealna darowizna nie uwolni od drakońskiego podatku. Jest wyrok NSA
Samorząd
Lekcje religii po nowemu. Projekt MEiN pozwoli zaoszczędzić na katechetach
Prawnicy
Bodnar: polecenie w sprawie 144 prokuratorów nie zostało wykonane
Cudzoziemcy
Rząd wprowadza nowe obowiązki dla uchodźców z Ukrainy
Konsumenci
Jest pierwszy wyrok ws. frankowiczów po głośnej uchwale Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Dzięki akcesji PKB Polski się podwoił