Reklama

Michał Kolanko: Partie stopniowo odchodzą od "modelu celebryckiego" na listach

Kości zostały rzucone. W czwartek 2 maja o 16:00 minął termin zgłaszania list do wyborów do Parlamentu Europejskiego. To trzecia ogólnokrajowa kampania z rzędu. Widać, że niegdyś popularny "model celebrycki" tworzenia list odchodzi do przeszłości.

Publikacja: 02.05.2024 18:48

PiS zainaugurował kampanię konwencją w Kielcach

PiS zainaugurował kampanię konwencją w Kielcach

Foto: PAP/Piotr Polak

Kampania do Parlamentu Europejskiego ruszyła już w pełni. W czwartek 2 maja, w Dzień Flagi minął termin rejestracji list. Wszystkie partie – zarówno opozycja, jak i koalicja rządząca – szykują się do ostatniej, trzeciej kampanii wyborczej w maratonie, który zaczął się 15 października 2023 roku. Czasy są poważne, a stawka wyborów – również. To przekonanie, które laczy wszystkie polityczne siły. Być może dlatego widać wyraźnie w tej kampanii, że partie odchodzą od sytuacji, w której ważnymi postaciami na listach mają być ludzie znani z działalności pozapolitycznej.

Pozostało jeszcze 80% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Analiza
Jacek Nizinkiewicz: Tusk pokazuje, że KO może wygrać. Kaczyński otwiera nowy front walki i grzęźnie w sporach
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Opinie polityczno - społeczne
Joanna Ćwiek-Świdecka: Rzeczpospolita Babska – czy tylko kobiety odpowiadają za niską dzietność?
Analiza
Andrzej Łomanowski: To był tydzień porażek Donalda Trumpa
Opinie polityczno - społeczne
Vít Dostál, Wojciech Konończuk: Z Warszawy do Pragi bez uprzedzeń: jak Polska i Czechy stały się wzorem sąsiedztwa
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Opinie polityczno - społeczne
Estera Flieger: Pięć wniosków z wykładu prof. Andrzeja Nowaka dla AfD w Berlinie
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama