Kradzież klienteli może wiązać się z wyciekiem tajemnic firmy

Czy można się przed tym obronić?

Publikacja: 06.06.2023 10:39

Kradzież klienteli może wiązać się z wyciekiem tajemnic firmy

Foto: Adobe Stock

Podczas jednego z procesów sądowych usłyszałem, że oskarżony nie mógł ukraść klienteli, bo w czasie, którego dotyczyły zarzuty, nie było go w biurze, a zresztą nawet nie miał wtedy klucza do szafki, w której przechowywane były dokumenty firmowe. Kilkakrotnie też, w toku różnego rodzaju postępowań, spotkałem się z próbą budowania analogii pomiędzy kradzieżą auta a kradzieżą własności intelektualnej. Bo tak, klientela to forma własności intelektualnej lub dobra osobistego. I nie, nie wynosi się jej w deszczowy wieczór, w długiej, wąskiej walizce.

Pozostało 92% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach e-prenumeraty Rzeczpospolitej. Korzystaj z nieograniczonego dostępu i czytaj swoje ulubione treści w serwisie rp.pl i e-wydaniu.

Konsumenci
Paliwo będzie droższe o 50 groszy na litrze, rachunki za gaz o jedną czwartą
Praca, Emerytury i renty
Krem z filtrem, walizka i autoresponder – co o urlopie powinien wiedzieć pracownik
Podatki
Wykup samochodu z leasingu – skutki w PIT i VAT
Nieruchomości
Jak kwestionować niezgodne z prawem plany inwestycyjne sąsiada? Odpowiadamy
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Nieruchomości
Wywłaszczenia pod inwestycje infrastrukturalne. Jakie mamy prawa?