Reklama

Rynek półprzewodników. Bruksela bierze się za chipy

UE włącza się do światowej konkurencji w zaawansowanych półprzewodnikach. Bruksela chce na to wydać nawet 50 mld euro – dowiaduje się „Rzeczpospolita".

Aktualizacja: 06.02.2022 22:01 Publikacja: 06.02.2022 21:00

Thierry Breton, komisarz Unii Europejskiej do spraw rynku wewnętrznego

Thierry Breton, komisarz Unii Europejskiej do spraw rynku wewnętrznego

Foto: Thierry Monasse/Bloomberg

– Półprzewodniki mają strategiczne znaczenie w gospodarce: wiele z nich działa w chipach, od samochodów, komputerów i odkurzaczy po najbardziej złożone maszyny. Chipy są dziś olejem rewolucji przemysłowej. Półprzewodniki są przedmiotem geostrategicznego wyścigu – mówi „Rzeczpospolitej" Thierry Breton, unijny komisarz rynku wewnętrznego.

Udało mu się przekonać Ursulę von der Leyen, szefową Komisji Europejskiej, do zaproponowania osobnego aktu prawnego dla półprzewodników i przeznaczenia na ten cel w sumie 45–50 mld euro. KE oficjalnie zaprezentuje swój plan 8 lutego, ale już wcześniej francuski komisarz w rozmowie z „Rzeczpospolitą" i kilkoma innymi europejskimi dziennikami przedstawił jego założenia.

Pozostało jeszcze 84% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Biznes
SoftBank sprzedaje akcje Nvidii. Zainwestuje miliardy w sztuczną inteligencję
Biznes
Warren Buffett przekazuje miliardy i stanowisko CEO. Nadchodzi nowa era Berkshire
Biznes
Rodzina Trumpów miała finansowo udany rok
Biznes
Biznes potrzebuje imigrantów, Shein pod ostrzałem Francji, Trump pomnaża majątek
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Biznes
Zachodnie koncerny znów rejestrują swoje marki w Rosji. Dlaczego to robią?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama