Kwartalny zysk netto Metro AG spadł w ujęciu rocznym o 15 proc. do 44 mln euro i jest znacznie niższy od prognoz analityków.
Pomimo spadków niemieckiemu koncernowi udało się osiągnąć 2,4 proc. wzrost sprzedaży, która wyniosła 15,7 mld euro.
Jak wyjaśnia firma w komunikacie wyższe przychody to zasługa lepszych wyników zwłaszcza w Azji oraz Europie Środkowej i Wschodniej - wzrosły one odpowiednio o 8,6 oraz 5,6 proc.
- Okres ostrożności się zakończył, teraz skupiamy się na wzroście obrotów oraz szybszej ekspansji - stwierdził Eckhard Cordes, prezes Metro AG.
Na ciągle strategicznym rynku niemieckim sprzedaż w ujęciu rocznym jednak spadła o 1,4 proc. ?Obroty sieci Makro nie zmieniły się w porównaniu z ub.r., ?Reala wzrosła o 2,2 proc. (aż 19,3 proc. w naszym regionie, zaś w Niemczech spadek o 2,2 proc.) zaś sieci Media Markt i Saturn zyskały 7,6 proc.