Klienci Almy mogą robić zakupy spożywcze z darmową dostawą już od 50 zł w Lublinie, wcześniej e-sklep tej sieci delikatesowej zaczął działać w takich aglomeracjach jak Katowice, Kraków, Łódź, Poznań, Trójmiasto, Warszawa, Wrocław oraz na Podhalu. - Jeszcze w sierpniu sklep Alma24.pl będzie dostępny także w Częstochowie i Bydgoszczy” – mówi Stanisław Krzaklewski, dyrektor internetowych delikatesów Alma24.pl.

Zasięg rozszerza także sieć supermarketów Piotr i Paweł, prowadząca sklep internetowy od 2003 r. Nowy projekt testuje też Frisco.pl. Według szacunków firmy Euromonitor International Polacy w 2009 r. na zakupy żywności i napojów w internecie wydali ok 300 mln zł, co stanowiło jednak tylko ok 6 proc. wartości zakupów w sieci. Z danych serwisu Sklepy24 na koniec tego roku w Polsce ma działać ponad 250 sieciowych delikatesów, sprzedających głównie żywność - w ciągu roku ich liczba wzroście ponad 26 proc.

Ten segment rynku szybko zyskuje na znaczeniu, a ciągle nie pojawiły się w nim największe sieci handlowe jak Tesco, które od lat z powodzeniem prowadzi w Wielkiej Brytanii swój e-sklep. W internetową sprzedaż żywności coraz mocniej wchodzi także Amazon, dotąd znany głównie ze sprzedaży książek czy płyt. Od lat w jego ofercie w USA są także produkty spożywcze, a w tym roku amerykański gigant rozpoczął ich sprzedaż przez internet także w Niemczech i Wielkiej Brytanii.