Grudzień to na rynku handlowym najgorętszy okres w roku. Coraz więcej Polaków, chcąc uniknąć kolejek w sklepach i centrach handlowych oraz w poszukiwaniu niższych cen, decyduje się na zakupy w sieci.
Dlatego sklepy i serwisy aukcyjne przeżywają w tym okresie prawdziwą inwazję klientów. Allegro podaje, że w grudniu co minutę rejestruje się średnio trzech nowych użytkowników, a zakupy można też robić z pominięciem tej procedury. Także co minutę pojawiają się 523 nowe oferty. – W całym okresie przedświątecznym spodziewamy się ponad 23 milionów wystawionych ofert – mówi Joanna Wagner z biura prasowego Allegro. Użytkownicy serwisu co minutę kupują sześć kompletów oświetlenia choinkowego i ozdób świątecznych, dwa zestawy klocków, cztery zabawki edukacyjne, tyle samo par obuwia damskiego, trzy opakowania perfum.
9 mld zł wydadzą w tym roku Polacy na prezenty świąteczne. To kwota porównywalna z 2010 r.
– Najliczniejszą grupę kupujących w tym okresie stanowią osoby od 25 do 34 lat, w drugiej kolejności grupa od 15 do 24 lat. Kupujących po 35. roku życia jest mniej, ale wydają oni na prezenty więcej niż młodzież – dodaje Joanna Wagner.
Zmiana przyzwyczajeń
Serwis jest największym sprzedawcą na rynku e-handlu w Polsce. W tym roku prognozowana sprzedaż za jego pośrednictwem ma wynieść ok. 8,6 mld zł. To więcej niż wszystkich 11 tys. sklepów internetowych razem wziętych (ich obroty wyniosą ok. 7,5 mld zł).