Większy odsetek badanych niż w Polsce wskazał na cenę tylko w Bułgarii i Słowacji – po 98 proc. W większym stopniu od przeciętnego mieszkańca UE Polak ceni sobie także markę żywności. Średnio w UE marka jest ważna dla 47 proc. badanych. W naszym kraju dla 66 proc.

Pochodzenie żywności jest ważne dla 71 proc. Polaków. Tyle samo wynosi średnia dla wszystkich krajów UE. Natomiast na jakość wskazało 66 proc. respondentów znad Wisły, gdy przeciętna dla krajów Wspólnoty wynosi 65 proc.

Z Eurobarometru wynika też, że w przypadku bezpieczeństwa żywności trzy czwarte obywateli UE wyraża zaniepokojenie w kontekście wyzwania, jakim jest zapewnienie żywności dla wszystkich mieszkańców globu. Jednak mniej niż 60 proc. martwi się, czy UE i państwa członkowskie są zdolne zaspokoić potrzeby żywnościowe ich społeczności.

Większość obywateli UE uważa, że rolnictwo przyczynia się do zachowania obszarów wiejskich. 81 proc. respondentów, zapytanych o zależności między rolnictwem i obszarami wiejskimi, uważa, że rolnictwo jest korzystne dla środowiska, 86 proc. zgadza się z tym, że współtworzy ono piękno obszarów wiejskich, natomiast 89 proc. sądzi, iż rolnictwo pomaga chronić obszary wiejskie.

W badaniu uczestniczyło ponad 26,5 tys. obywateli europejskich w wieku powyżej 15 lat z wszystkich 27 państw członkowskich UE.