Jedna z najcenniejszych polskich marek kosmetycznych, Dr Irena Eris, weszła do Comité Colbert, który zrzesza ekskluzywne brandy w świecie. Polskie firmy mają szanse na tym rynku, choć potrzeba na to wielu lat – uważają przedstawiciele stowarzyszenia, do którego należy 75 luksusowych marek.
Za co doceniono polską firmę? Za „międzynarodowe ambicje, wysoką jakość produktów, innowacyjność i etykę działania" – podkreśla Elisabeth Ponsolle des Portes, prezes Comité Colbert. Organizacja liczy na Polaków przy tworzeniu frontu reprezentującego interesy europejskiego luksusu w Komisji Europejskiej. Na razie zaproszono sześć marek spoza Francji.
Dr Irena Eris jako jedna z pierwszych polskich firm kosmetycznych postawiła na budowę luksusowej marki. Rodzinna spółka ma na koncie sześć zgłoszeń patentowych, wykorzystuje też nowatorskie metody. Docenili to polscy konsumenci, którzy bogacąc się, chętniej zaczęli sięgać po droższe, ekskluzywne produkty – także krajowe. Coraz częściej doceniają je również zagraniczni konsumenci, choć nie zawsze wiedzą, że stoją za nimi firmy znad Wisły.
440 mld jest wart w euro sektor luksusu w Europie
Henryk Orfinger, prezes spółki Dr Irena Eris, przyznaje, że polskie pochodzenie nie pomaga w ekspansji. Ostrożnie też ocenia szanse na światowym rynku luksusu. – Dowiedliśmy, że potrafimy zaistnieć wśród europejskiej elity. Teraz czeka nas ciężka praca, by przełożyć to na obecność na rozwiniętych rynkach – podkreśla.