fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Jakie obowiązki księgowe ma firma z kilkoma zakładami

Przedsiębiorca wykonujący działalność gospodarczą w kilku lokalach może przerzucać między nimi towary, nawet bez prowadzenia dla każdego odrębnej księgi i sporządzania dowodów przesunięć
Od kilku lat prowadzę działalność handlową (sklep z odzieżą). Rozliczam się za pomocą księgi przychodów i rozchodów. Zamierzam uruchomić drugi sklep tej samej branży. Chcę przerzucać towary z jednego sklepu do drugiego, aby szybciej znaleźć nabywców. Czy powinienem prowadzić dla każdego sklepu odrębną księgowość? Jakich formalności muszę dopełnić w razie przesunięć towarów między tymi dwoma sklepami? – pyta czytelnik DF.Czytelnik prowadzi firmę będącą przedsiębiorstwem wielozakładowym. Za takie bowiem uważa się działalność gospodarczą opartą na kilku (więcej niż jeden) zespołach składników materialnych i niematerialnych. Są nimi zwłaszcza sklepy, zakłady usługowe, w których czynności składające się na tę działalność są realizowane. W opisanej przez czytelnika sytuacji można zdecydować się na prowadzenie dwóch ksiąg przychodów i rozchodów dla obu sklepów. Oczywiście przychody, dochody i koszty wykazane w obu księgach p...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA