Koszty można rozliczać na dwa sposoby

Nieznane
Przedsiębiorcy, którzy prowadzą księgę przychodów i rozchodów, mają do wyboru dwie metody księgowania kosztów. Mogą to robić tak jak w księgach rachunkowych albo rozliczać koszty w momencie wystawienia faktury
W poprzednich latach także mieliśmy do wyboru dwa sposoby rozliczania kosztów:-w momencie ich poniesienia - tzw. metoda kasowa (art. 22 ust. 4 updof),-w roku podatkowym, którego do tyczą (metoda memoriałowa, tak jak w księgach rachunkowych -art. 22 ust. 5 i 6 updof). Jeśli więc podatnik dostał w styczniu fakturę z opłatami za grudniowe rozmowy telefoniczne, to przy metodzie kasowej księgował ją w styczniu. Przy memoriałowej w grudniu. Jeśli nie można było wydatku przypisać do danego roku podatkowego, księgowany był w momencie poniesienia - niezależnie od metody prowadzenia księgi. Podobnie było z wydatkami, które można było "zamknąć" w określonym przedziale czasowym, ale nie dało się ich przypisać do konkretnego przychodu, np. opłaty za ubezpieczenie firmowego majątku.Towary handlowe wpisywaliśmy do księgi niezwłocznie po ich otrzymaniu (z wyjątkami określonymi w § 30 rozporządzenia MF). Niektóre wydatki były kosztem dopiero po zapłacie, np. pe...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL