Rejestracja znaku: czy istotne są plany przedsiębiorcy wobec produktu

Rysuje PAWEŁ GAŁKA
Nieznane
Jakie okoliczności rynkowe sądy i urzędy patentowe mogą brać pod uwagę, oceniając kwestię, czy znak później zgłoszony jest na tyle podobny do znaku wcześniejszego, iż można przyjąć ryzyko wprowadzenia w błąd odbiorców i odmówić mu rejestracji - pisze rzecznik patentowy współpracująca z kancelarią Baker & Mc Kenzie Warszawa Berenika Depo
Zacznijmy od przykładu. Producent kosmetyków X lansuje swój produkt jako ekskluzywny, drogi i rzadki. Od lat kieruje kosmetyki do grupy zamożnych odbiorców i wprowadza je do obrotu w kilku wybranych drogeriach w kraju. Producent kosmetyków Y wybrał całkiem inną strategię i planuje wprowadzać do obrotu pod podobną marką kosmetyki tanie, do kupienia w każdej drogerii.W momencie konfliktu między wcześniej zarejestrowanym znakiem przedsiębiorcy X a późniejszym zgłoszeniem znaku przedsiębiorcy Y w tej samej grupie towarów przy rozpatrywaniu potencjalnego ryzyka wprowadzenia w błąd pojawia się pytanie, czy strategia marketingowa obu stron, ograniczająca w obrocie spotkanie się produktów w tych samych sklepach i ich zakup przez identycznych konsumentów, powinna być okolicznością istotną w sprawie dla urzędu patentowego.Otóż nie. Sąd Pierwszej Instancji, a później Europejski Trybunał Sprawiedliwości uznały bowiem, iż przyjęcie lub nieprzyjęcie ryzyka wprowadzenia...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL