Trzeba używać znaku towarowego

Prawo ochronne na znak towarowy wygasa, gdy nie był on używany w ciągu pięciu lat, bez ważnych powodów tego nieużywania. W razie pojawienia się wniosku o wygaszenie obowiązek wykazania okoliczności usprawiedliwiających spoczywa na właścicielu prawa ochronnego - przypomniano w wyroku z 29 marca 2007 r. (151/06).Przedstawiciele Krügera, niemieckiej firmy produkcyjno-handlowej, nie wyjaśnili, dlaczego nie używają znaku zarejestrowanego w Polsce na oferowane u nas napoje alkoholowe. Chodzi o renomowany znak z małym zielonym drzewem w czerwonym "dymku", jaki Krüger zarejestrował dwadzieścia lat temu. W wielu krajach, również w Polsce zastrzegł je między innymi dla tzw. parafarmaceutyków (np. herbata multiwitaminowa albo koncentrat spożywczy przeciw osteoporozie), alkoholi, esencji itp.Ten profil w części okazał się niewygodny dla portugalskiej firmy Desimo Desenvolvimento eGesrao Imobilaria. Jest to lizbońska grupa działająca m.in. na rzecz sieci supermarketó...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL