fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Pracownika odchodzącego z firmy trzeba wyrejestrować z ZUS

Jeśli kończysz współpracę z pracownikiem czy zleceniobiorcą, musisz ich wyrejestrować z ubezpieczeń. Pokazujemy, jak to prawidłowo zrobić
Na formularzu ZUS ZWUA wyrejestrowujemy osoby z ubezpieczeń społecznych i zdrowotnego, tylko z ubezpieczeń społecznych, tylko ze zdrowotnego oraz korygujemy dane przekazane na druku ZUS ZWUA. Na ZUS ZWPA wyrejestrowujemy z kolei płatników będących osobami fizycznymi, osobami prawnymi lub jednostkami organizacyjnymi nieposiadającymi osobowości prawnej oraz korygujemy dane przekazane na druku ZUS ZWPA.Firma musi zgłosić do odpowiednich ubezpieczeń każdego pracownika, zleceniobiorcę, chałupnika itd. Gdy się z nimi rozstaje, powinna ich wyrejestrować z ubezpieczeń. Należy to zrobić także przy okazji dokonywania zmiany lub korekty danych dotyczących kodu tytułu ubezpieczenia, rodzajów ubezpieczeń oraz daty objęcia nimi. Zaraz potem składamy ponownie zgłoszenie.Dokument wyrejestrowujący płatnik jest zobowiązany przekazać do ZUS w ciągu siedmiu dni od daty ustania tytułu do ubezpieczeń lub zmiany danych bądź stwierdzenia nieprawidłowości w kodzie tytułu ubezpieczenia...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA

WIDEO KOMENTARZ

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA