Biznes

Royal Unibrew, producent piwa Łomża zwiększy udziały w rynku

Fotorzepa, Michał Walczak Michał Walczak
Royal Unibrew Polska korzysta na modzie na regionalne piwa. Chce sprzedawać swoje marki w całym kraju
– Od przyszłego roku zamierzamy zacząć aktywnie podbijać zachodnią część kraju  – mówi „Rz” Beata Pawłowska, prezes spółki Royal Unibrew Polska, należącej do duńskiego koncernu piwnego Royal Unibrew. Jej flagowa marka Łomża zapewnia jej na razie mocną pozycję w Polsce wschodniej. Na zdobycie zachodnich województw Royal Unibrew Polska daje sobie dwa lata.
– Obecnie nasze udziały w rynku przekraczają 4 proc. Zakładamy, że tylko rozwój dystrybucji w kolejnych regionach pozwoli nam zwiększyć je do 8 – 9 proc. – zapowiada Beata Pawłowska. Od stycznia do lipca tego roku sprzedaż Royal Unibrew Polska była o 12 proc. wyższa niż rok wcześniej. W tym czasie o 14 proc. zwiększył się popyt na Faxe, a o 28 proc. na Łomżę. Sprzedaż tej ostatniej marki napędziła m.in. jej niepasteryzowana wersja, która pojawiła się na rynku w maju.
– Polski konsument piwa jest coraz bardziej dojrzały i zaczyna szukać produktów oryginalnych i wyróżniających się na tle masowej oferty, w której specjalizują się najwięksi gracze rynkowi – mówi prezes Royal Unibrew Polska. Z szacunków branżowych wynika, że w pierwszej połowie tego roku łącznie najwięksi producenci piwa w Polsce sprzedali o 3 proc. piwa mniej niż przed rokiem. O 5 proc. spadła w tym czasie sprzedaż lidera Kompanii Piwowarskiej. O kilka procent mniej piwa niż w pierwszym półroczu sprzedała też giełdowa grupa Żywiec, drugi producent piwa w Polsce. W związku z szybkim rozwojem spółce Royal Unibrew zaczyna brakować mocy produkcyjnych. Dlatego pod koniec tego roku uruchomi w Łomży linię do butelkowania piwa za ok. 10 mln zł. Wiadomo już jednak, że ta inwestycja nie wystarczy. Jeszcze tej jesieni Royal Unibrew zadecyduje, czy będzie rozbudowywać zakłady w Polsce, czy bardziej wykorzysta moce produkcyjne w swoich fabrykach w krajach bałtyckich. – Obecnie pracujemy nad strategią na lata 2011 – 2013. Wiemy już jednak, że w dalszym ciągu będziemy chcieli rozwijać markę Łomża – zapowiada Pawłowska.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL