Media i internet

Point Group kupił AWR Wprost

wprost.pl
Platforma Mediowa Point Group (wydawca "Filmu", "Dlaczego" i "Machiny") podpisała umowę zakupu 80 proc. udziałów w spółce Agencja Wydawniczo-Reklamowa "Wprost"
Cena zakupionych udziałów to ponad 8 mln zł. Wartość nabytych udziałów przekracza 10 proc. wartości kapitałów własnych Point Group. Spółka sfinansuje transakcję środkami własnymi.
Kurs spółki na GPW rośnie o 6,49 proc., w chwilę po ogłoszeniu informacji za jeden walor PMPG trzeba było zapłacić 1,97 zł zł. - Zakup udziałów w AWR "Wprost" istotnie wpłynie na pozycjonowanie PMPG na rynku mediowym, gdyż stanowi uzupełnienie portfolio Grupy Kapitałowej PMPG, właściciela rozpoznawalnych marek, silnie związanych z jasno określonym kręgiem odbiorców o brakujący tytuł opiniotwórczy, jakim jest ogólnopolski tygodnik społeczno-informacyjny "Wprost" - podała spółka w komunikacie.
Według branżowego newslettera "Presserwis", zaawansowane rozmowy w sprawie przejęcia tytułu prowadził też Grzegorz Hajdarowicz, szef powstałego w tym roku Wydawnictwa "Przekrój", do którego należą magazyny "Przekrój" i "Sukces". Jak podał "Presserwis" Hajdarowicz miał sfinalizować rozmowy w sprawie przejęcia "Wprost" już dzisiaj. Jarosław Knap, doradca Grupy Gremi, która należy do Grzegorza Hajdarowicza, zaprzecza dziś rano, jakoby firma kupiła tygodnik. - Nie prowadzimy rozmów z AWR Wprost i nie kupiliśmy tego tytułu - mówił Knap. Udziałowcy AWR "Wprost" zgodzili się na wystawienie tygodnika „Wprost“ na sprzedaż tytułu w listopadzie.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL