Marki Polskie

Polskie marki niezłamane kryzysem

Paweł Jabłoński, zastępca redaktora naczelnego „Rzeczpospolitej”
Rzeczpospolita
Prezentujemy państwu wyceny 330 polskich marek. Niektóre mają za sobą parę lat tradycji. Inne istnieją na rynku już po kilkadziesiąt i więcej lat. Ich wspólną cechą jest to, że stworzone dla polskich konsumentów codziennie konkurują z największymi markami świata
To nie jest łatwe. Za wielkimi międzynarodowymi brandami stoją nie tylko wielkie pieniądze, ale przede wszystkim umiejętności i lata praktyki dbania o pozycję i prestiż. Na polskim rynku wartość marek wciąż nie jest doceniana. Gdy szacuje się majątek firm, wartość ich znaków towarowych często wymienia się na samym końcu. Zdarza się, że koncerny rezygnują z nazw, które ugruntowały u nas już swoją pozycję. Są też przykłady upadłości spółek mających w portfelach bardzo silne marki. Nie wspomnę o błędach w reklamie.
Jednak świadomość znaczenia marek w Polsce rośnie, i to mimo spowolnienia gospodarczego. Wydawałoby się, że nie jest to dobry czas dla prestiżu i jakości. Ludzie coraz częściej kupują towary, kierując się wyłącznie ich ceną. Ten szósty już ranking polskich marek jest nie tylko doskonałym wizerunkiem polskich marek w czasach kryzysu. To także świadectwo tego, jak dużą wagę do tego problemu przywiązuje redakcja „Rzeczpospolitej”. Ten ranking oparty na bardzo drogich badaniach i czasochłonnych obliczeniach to nasza pomoc dla polskich firm, które doceniają znaczenie tego problemu. Pokazujemy, jaką wartość mają nazwy ich towarów. Piszemy o czymś nieuchwytnym, czymś, co istnieje często nieuświadomione, tylko w umysłach konsumentów. To coś jednak przynosi swoim właścicielom konkretne korzyści i „Rzeczpospolita” chce pomóc w ich uzyskaniu.
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL