Nieruchomości

Cios w reklamy w oknach mieszkań

Fotorzepa, Jerzy Dudek JD Jerzy Dudek
W grudniu wejdzie w końcu w życie rozporządzenie, które poważnie utrudni firmom outdoorowym wieszanie płacht na budynkach
Wyczekiwany przez mieszkańców dokument podpisał wczoraj minister Cezary Grabarczyk. Co oznacza? [b]Zgodnie z wytycznymi resortu infrastruktury, od połowy grudnia lokatorzy nie powinni już zobaczyć na swoich blokach nowych reklam, które odetną ich od światła.[/b]
Projekt zapisów przygotowała w marcu tego roku ekipa wojewody Mazowsza Jacka Kozłowskiego. Do działania skłoniła wojewodę udaremniona w ostatniej chwili próba zawieszenia płachty na oknach bloku przy rondzie ONZ w Warszawie. Firma reklamowa we wniosku o zajęcie pasa drogi oszukała Zarząd Dróg Miejskich. Tamta sprawa zbulwersowała warszawiaków. Nowe przepisy zezwalają na instalowanie nośników reklamowych tylko:
>> na ślepych ścianach; >> w oknach klatek schodowych lub lokali użytkowych; >> podczas prowadzenia remontów elewacji (ta ostatnia możliwość może stanowić furtkę dla firm reklamowych – fikcyjne remonty albo przedłużanie tych prawdziwych). Rozporządzenie wejdzie w życie za 14 dni. [b]Co stanie się z już zainstalowanymi nośnikami reklamowymi? Dla nich obowiązują przepisy dotychczasowe, ale nie dłużej niż przez 18 miesięcy od dnia wejścia w życie rozporządzenia.[/b] [wyimek]Nowe zasady umieszczania reklam na budynkach wprowadza [link=http://grafik.rp.pl/grafika2/409627]nowelizacja rozporządzenia w sprawie warunków technicznych użytkowania budynków mieszkalnych[/link][/wyimek] To jednak dopiero początek walki o uporządkowanie przestrzeni miejskiej. Na razie w resorcie infrastruktury utknął projekt zgłoszony przez ekipę Hanny Gronkiewicz-Waltz. Pomysł zakłada oddanie samorządom możliwości tworzenia restrykcyjnych regulacji antyreklamowych – np. billboardy i płachty umieszczone bez miejskiej rejestracji podlegałyby nakazowi rozbiórki i surowym karom. Do tego trzeba jednak nowelizacji, m.in. ustawy o planowaniu przestrzennym, nad którą trwają prace legislacyjne. Uporządkowania przestrzeni publicznej Warszawa potrzebuje szczególnie. Stolica ma dwie trzecie udziału w polskim rynku reklamy zewnętrznej. [i] Czytaj też w [link=http://www.zyciewarszawy.pl/artykul/1,425071_Cios_w_reklamy__w_oknach_mieszkan.html]Życiu Warszawy[/link][/i]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL