Biznes

Czesi i Słowacy chcą budować polskie autostrady

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dzisiaj koperty w przetargu na budowę fragmentu trasy A4
Fotorzepa, Marian Zubrzycki
23-kilometrowy odcinek autostrady A4 z Szarowa do Brzeska, przecinający Polskę ze wschodu na zachód może powstawać prawie dwukrotnie taniej
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otworzyła dzisiaj koperty w przetargu na budowę fragmentu trasy A4 przecinającą Polskę na południu ze wschodu na zachód. Kosztorys opiewał na 1,5 mld zł. Najtańszą ofertę, wartą 779 mln zł złożyło konsorcjum firm Polimex- Mostostal, słowackiej Doprastav oraz czeskiej Metrostav.
— Polimex Mostostal z firmą Doprastav budują już od zeszłego roku 2,7 km krakowski odcinek drogi ekspresowej nr 7 — mówi Magdalena Chacaga, rzecznik krakowskiego oddziału GDDKiA. Budowa autostrady A4 jest współfinansowana z środków unijnych. O kontrakt ubiegało się 7 konsorcjów, m.in. Budimex, który chciał inwestycję zrealizować za 960 mln zł, Strabag, którego oferta opiewała na 896 mln zł czy Alpine Bau GmbH który chciał za prace 995 mln zł. Jeszcze w tym tygodniu GDDKiA otworzy kopert w przetargu na budowę kolejnych odcinków trasy A4 — między Brzeskiem a Wierzchosławicami oraz z Wierzchosławic do Krzyża. Odcinek autostrady A4 pomiędzy węzłem Szarów a węzłem Krzyż ma 56,9 km. Umowy z wybranymi wykonawcami mają zostać podpisana jeszcze w tym roku, tak by prace mogły rozpocząć się przed końcem 2008r. Trasa ma być oddana do użytku na przełomie lat 2011/2012.
Źródło: Rzeczpospolita OnLine

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL