Poradniki

Reklamacja najlepiej z kartką

Fotorzepa, Kuba Kamiński Kub Kuba Kamiński
Rozmowa: Grażyna Rokicka, prezes Stowarzyszenia Konsumentów Polskich
[b]Rz: Czy klienci w Polsce mają problemy z reklamowaniem zakupionych towarów?[/b]
Grażyna Rokicka: I to sporo. Kiedy przychodzą złożyć reklamację, często są zbywani. Sprzedawcy mówią: „jest już za późno” albo „ja nie odpowiadam za takie wady, to pani źle użytkowała”. [b]W jaki sposób skutecznie zgłaszać reklamację towaru?[/b]
Najlepiej pójść do sklepu z kartką papieru, na której będzie napisane: co kupiliśmy, kiedy oraz za ile, co jest nie w porządku i czego oczekujemy. [b]Jeśli mamy problem z reklamacją, możemy zadzwonić na infolinię konsumencką. Z jakimi sprawami ludzie zgłaszają się najczęściej?[/b] Dominują problemy przy reklamacji obuwia. Na przykład, że sprzedawca nie chce uznać rozklejonego buta albo że buty farbują od środka i źle wszyta jest podszewka. Pojawiają się też problemy z reklamacją sprzętu komputerowego, AGD, RTV, odzieży i materiałów budowlanych. Sprzedawcy do zbadania towaru powołują rzeczoznawcę, który najczęściej stwierdza, że usterka nie podlega reklamacji. Bywa bowiem stronniczy na korzyść firmy, która go zatrudniła. [b]Czy każdy rodzaj towaru możemy zgłosić do reklamacji?[/b] Reklamacji podlegają nawet produkty spożywcze. Jeżeli na przykład wysłałam męża, żeby kupił biały ser na sernik i tak powiedział pani w sklepie, a ona zamiast tłustego i niekwaśnego dała mu ser suchy i kwaśny, to jest podstawa do reklamacji. Tyle że w takim przypadku są krótsze terminy składania reklamacji. [ramka][b]INFOLINIA KONSUMENCKA[/b] Obsługuje konsumentów z całej Polski. Bezpłatny numer [b]0 800 800 008[/b] (z telefonów stacjonarnych): w dni powszednie w godz. 9.00 - 17.00[/ramka]
Źródło: Rzeczpospolita

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL