Pierożkowa marka tylko z grafiką

Fotorzepa, MW Michał Walczak
Znak Bar Pierożek w wersji słowno-graficznej uzyskał ochronę, ale jako znak słowny nie może na to liczyć – orzekł sąd
Urząd Patentowy odmówił udzielenia prawa ochronnego na słowny znak. Przeciwstawił wcześniejszy znak wspólnotowy Pierożek z grafiką na podobne towary. Według UP zgłoszony znak bez grafiki dostatecznie nie odróżnia się od unijnej marki. Dominuje w nim słowo „pierożek”, co może rodzić skojarzenia z tą marką.Krzysztof T. z Opola w 2005 r. zgłosił dwa znaki o nazwie BAR PIEROŻEK, jeden słowno-graficzny, drugi słowny. Miały sygnować towary z kl. 29, m.in.: koncentraty bulionowe, pomidorowe i warzywne, margaryny, oleje jadalne, przetwory mięsne, oraz w kl. 30, m.in.: pierogi, naleśniki, placki, potrawy na bazie mąki, a także usługi w kl. 43: restauracje, bary szybkiej obsługi, przygotowanie dań oraz ich dostawę. Na znak w wersji słowno-graficznej UP udzielił ochrony (decyzja o rejestracji z 6 listopada 2007 r.). Natomiast na znak słowny odmówił. Przeszkodą stał się ww. znak wspólnotowy, który korzysta z ochrony od stycznia 2005 r. na towary z kl. ...
Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL