Biznes

Klienci rezygnują z marki przy zakupach FMCG

Fotorzepa, Jak Jakub Ostałowski
Unilever, drugi na świecie producent dóbr szybko zbywalnych zanotował w I kwartale spadek zysku o 45 proc.
Konsumenci w zachodniej Europie szukają alternatywy do markowych produktów codziennego użytku.
Zysk netto spółki produkującej artykuły żywnościowe, środki czystości i higieny osobistej spadł z z 1,3 mld do 731 mln euro przed rokiem. Analitycy spodziewali się 789 mln. Łączna sprzedaż spadła w I kwartale z 7,2 do 4,8 proc. i jest mimo wszystko wyższa od prognoz analityków na poziomie 3,1 proc. Prezes Paul Polman, który sprawuje obowiązki od stycznia skupił się na zwiększeniu sprzedaży produktów takich marek jak majonezy Hellmann’s i masło orzechowe Skippy. Najpoważniejsi konkurenci Unilevera na rynku żywności, czyli Nestle i Danone także zanotowali w poprzednim kwartale spadek sprzedaży.
Główne marki Unilevera to Rama, Algida, Knorr, Lipton, Coccolino, Domestos, Axe, Dove, Lux, Rexona, Signal, Timotei. Spółka zatrudnia 174 tysiące osób. Kurs akcji rośnie w Amsterdamie (ok. 8 proc.) i Londynie (ok. 10 proc.). [i]FMCG: Fast Moving Consumer Goods[/i]
Źródło: bloomberg.com

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL