fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Na marazm - konsola

Flickr
Rynek konsoli w USA prężnie się rozwija. Sprzedaż Nintendo Wii wzrosła w lutym o 74 proc. Spółka znacznie wyprzedziła swoich głównych konkurentów – Microsoft i Sony
Największy na świecie producent konsoli do gry sprzedał 730 tys. modeli Wii w lutym – podaje agencja badawcza NPD Group.
Microsoft sprzedał 391 tys. konsoli Xbox, o 54 proc. więcej niż w lutym zeszłego roku. Sprzedaż PlayStation firmy Sony była o 1,7 proc. niższa wobec analogicznego okresu w 2007 r., z wynikiem 276 tys. sprzedanych produktów. To trzeci miesiąc z rzędu, kiedy sprzedaż konsoli PS3 spada. W USA PS3 to najdroższa konsola, której średni koszt to 400 dolarów, czyli o 150 dolarów więcej niż kosztuje Wii i 200 dolarów więcej niż cena najsłabszego modelu Xboxa.
- Sony jest tak daleko za Nintendo i Xboxem, że nawet jeśli obetnie ceny, to nie dogoni rywali – twierdzi Doug Creutz, analityk w Cowen & co z San Francisco. Jak podaje Nintendo łącznie dzięki sprzedaży konsoli i gier udział firmy na amerykańskim rynku wzrósł o 10 proc. w lutym. W sumie w USA w lutym sprzedano konsole, gry i akcesoria do nich za 1,47 mld dolarów. - Sektor konsoli do gry ciągle radzi sobie dobrze, mimo ogólnego spowolnienia w gospodarce – dodaje Creutz. Od listopada 2006 r., kiedy Nintendo zaprezentowało na amerykańskim rynku konsolę Wii, sprzedaż sięgnęła już 18,7 mln sztuk. [srodtytul]W co Amerykanie grają najchętniej?[/srodtytul] Najlepiej sprzedającą się grą był „Street Fighter IV”. Amerykanie kupili w lutym prawie 850 tys. egzemplarzy tej gry, która działa na PS3 i Xboxie. Drugie miejsce należy do „Wii Fit” ze sprzedażą rzędu 644 tys. sztuk. Gra wykorzystuje platformę, która czyta ruchy ciała, dzięki temu gracz może uprawiać półwirtualną jogę, taniec, grać w tenisa, czy uprawiać inne ćwiczenia fizyczne.
Źródło: bloomberg.com
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

REDAKCJA POLECA

REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA