fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ekonomia

Niewielka grupka firmowych wolontariuszy

Tylko dwie na 100 firm w Polsce organizują wolontariat pracowniczy. 4 proc. chce go wprowadzić w roku 2009
Badania przeprowadzone wśród 207 firm z listy „Rz” 500 największych przedsiębiorstw wykazują, że zaangażowanie polskiego biznesu w wolontariat pracowniczy jest nikłe.
Może to wynikać z niskiej świadomości decydentów. Zaledwie jedna piąta z nich w ogóle wie, co oznacza wolontariat pracowniczy. Z kolei ci, którzy chcą się zaangażować w takie projekty najczęściej (77 proc.), uważają, że poprawi to ich wizerunek. Charakterystyczne, że firmy prowadzące już wolontariat poprawę wizerunku wymieniają dopiero na siódmym miejscu. Dla nich główne powody to: strategia społecznej odpowiedzialności oraz motywujący wpływ programu na pracowników.
Brak zaangażowania w wolontariat nie oznacza, że firmy nie uczestniczą w działalności społecznej. Większość udziela potrzebującym pomocy finansowej lub rzeczowej.
Według badania Kinoulty Research wolontariat jest częściej domeną kobiet niż mężczyzn (odpowiednio 70 i 30 proc.) oraz osób w wielu 30 – 40 lat. Prawie 90 proc. wolontariuszy zgłasza się do projektów z własnej inicjatywy, ale tylko jedna z badanych osób miała własny pomysł.
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA