fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Transport

Samochody z Warszawy ominą Janki

Fotorzepa, Pasterski Radek PR Pasterski Radek
Jeszcze w tym roku kierowcy wyjeżdżający z Warszawy ominą Janki i znacznie łatwiej dostaną się na trasy nr 7 i 8 biegnące w kierunku Krakowa i Katowic. będą mieć ułatwiony wyjazd z Warszawy w kierunku południowym. W grudniu do ruchu zostanie włączona droga ekspresowa S8 na odcinku Opacz-Paszków.

W tym tygodniu rozpoczęły się prace związane z połączeniem powstającego odcinka S8 z Opaczy do Paszkowa z wybudowanym już węzłem Opacz będącym częścią Południowej Obwodnicy Warszawy. W Raszynie zamknięta jest już ulica Targowa - ruch został przekierowany na nowo wybudowany wiadukt drogowy nad budowaną trasą S8 z Opaczy do Paszkowa. To jeden z trzech wiaduktów, które już powstały w ramach budowy trasy S8 i zostały udostępnione kierowcom. Trwają prace na kolejnych 11.

Do chwili obecnej zostało zrealizowanych ok. 65 proc. prac przewidzianych do wykonania w ramach kontraktu na zaprojektowanie i budowę trasy S8 wraz z połączeniem z droga krajową nr7. Pierwszy etap inwestycji, czyli budowa 11,6 km odcinka trasy S8 z Opaczy do Janek jest już zrealizowany w ponad 80 proc. Do wykonania, oprócz połączenia budowanej drogi z węzłem Opacz, pozostało m.in. ułożenie ostatniej warstwy ścieralnej, wykonania oznakowania poziomego i pionowego oraz zakończenie sadzenia zieleni.

Zgodnie z kontraktem podpisanym przez wykonawcę z Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad w kwietniu 2013 roku prace potrwają do grudnia 2015 roku. Po ich zakończeniu kierowcy jadący z Warszawy na południe Polski w stronę Krakowa i Katowic będą mogli ominąć Raszyn i do istniejących tras DK 7 i DK 8 włączyć się za Jankami.

Na S8 z Opaczy do Paszkowa została zastosowana nawierzchnia długowieczna. To technologia nie stosowana dotąd na drogach krajowych w Polsce. W technologii tradycyjnej najniższa warstwa konstrukcji asfaltowej:  podbudowa drogi wykonana jest z materiałów sztywniejszych niż znajdujące się powyżej warstwy wiążąca i ścieralna. Natomiast nowa technologia zakłada zbudowanie podbudowy z materiałów bardziej elastycznych. Są one bardziej odporne na deformacja w przypadku regularnego obciążania drogi, co ma miejsce na trasach wylotowych.

Kolejnym etapem budowy podwarszawskiego fragmentu S8 będzie 22-kiloemtrowy odcinek od Paszkowa do Radziejowic. Prace mają się rozpocząć w połowie przyszłego roku, a zakończyć w grudniu roku 2018.

Do budowy zgłosiło się 9 firm i konsorcjów. Inwestycja została podzielona na dwa kontrakty. Pierwszy obejmuje 9,9 kilometra od Radziejowic do Przeszkody, drugi – od Przeszkody do Paszkowa. GDDKiA przeznaczyła na inwestycje odpowiednio 344 mln oraz 458 milionów złotych. Oferty na pierwszy odcinek warte są od 307 do 458 mln zł, na drugi – od 437 do 446 mln zł. O wyborze wykonawcy zadecyduje cena oraz okres gwarancji.

Trasa ma być budowana po śladzie istniejącej drogi, co pewnie doprowadzi w tym miejscu do komunikacyjnego paraliżu. Będzie mieć po dwa pasy w każdą stronę z możliwością rozbudowy o trzeci pas. Powstaną cztery węzły drogowe – Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów i Nadarzyn, ponadto 21 obiektów inżynierskich oraz 4 Miejsca Obsługi Podróżnych.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
REKLAMA
REKLAMA