Mieszkaniowe

Kiedy pośrednik jest profesjonalistą?

Fotorzepa
Podstawową rzeczą, jaką zapewnia klientowi pośrednik w obrocie nieruchomościami, jest czuwanie nad bezpiecznym przebiegiem transakcji.

30 marca to  Dzień Pośrednika w Obrocie Nieruchomościami. Ilu agentów działa w tej branży? Jak szacuje Metrohouse w agencjach nieruchomości pracuje dziś od 30 do 40 tysięcy osób. Jest to rynek bardzo rozdrobniony, na którym poza kilkoma większymi graczami, przeważają kilkuosobowe firmy działające na lokalnych rynkach.

Po czym poznać profesjonalnego pośrednika, agenta czy brokera działającego w obrocie nieruchomościami?

Mówi Tomasz Błeszyński, doradca na rynku nieruchomości:

- Profesjonalista działający na rynku nieruchomość powinien mieć odpowiednie przygotowanie merytoryczne, ale nie tylko w zawodzie pośrednika. Liczą się też odpowiednie cechy charakterologiczne i oczywiście znajomość zasad savoir-vivre.

Pośrednik mieć posiadać gruntową wiedzę z całego zakresu spraw związanych z funkcjonowaniem gospodarki nieruchomościami. Dokształcać się, być na bieżąco ze zmieniającymi się stale przepisami i trendami na rynku. Podnosić swój poziom, nabierać doświadczenia, być aktywnym uczestnikiem a nie biernym obserwatorem.

Pośrednik w obrocie nieruchomościami musi również stale się rozwijać, doskonalić swoje cechy osobowościowe, być człowiekiem kulturalnym, taktownym, punktualnym, solidnym, odpowiedzialnym za czynności, których wykonania się podejmuje.

Powinien wzbudzać zaufanie, być dyskretnym, rzetelnym, jak najmniej obiecywać klientom, natomiast jak najwięcej wykonywać w ramach posiadanej wiedzy i umiejętności. Powinien znać się na psychologii i komunikacji międzyludzkiej. Dotrzymywać danych obietnic, nie obrażać się na klientów i zachowywać się poprawnie nawet w przypadkach złego zachowywania się jego klientów.

Jedną z najważniejszych rzeczy jest umiejętność budowania własnego autorytetu i marki. Klient z pośrednikiem spotyka się często tylko raz w swoim życiu, realizując transakcję, i powinien wynieść z tego spotkania pozytywne wrażenie - mieć pewność profesjonalnie wykonanej usługi. Nie ma przecież lepszej reklamy niż polecanie przez klienta innym usług danego pośrednika.

Na rynku nieruchomości zawsze jest, było i będzie miejsce dla rzetelnie i profesjonalnie wykonujących swój zawód pośredników czy doradców nieruchomości.

- więcej o pośrednikach w poniedziałkowym dodatku "Nieruchomości"

Źródło: ekonomia.rp.pl

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL