• 17.12.2018

Sposób na budowę silnej narodowej marki

W ramach akcji, która obejmie pięć kontynentów, przyciągnie uwagę mediów przez co najmniej kilka dni, i to przy niewielkich kosztach, Francja chce promować swoje produkty.
Fotorzepa/Łukasz Maciejski
Zarówno w marketingu firm, jak i państw bardziej liczą się dziś innowacyjne działania niż duże nakłady.

W ramach akcji, która obejmie pięć kontynentów, przyciągnie uwagę mediów przez co najmniej kilka dni, i to przy niewielkich kosztach, Francja chce promować swoje produkty. 19 marca w 150 krajach 1300 szefów kuchni zaserwuje w swoich restauracjach francuskie menu. Nazwa akcji to „Gout de France/Good France". Jej patronem medialnym w Polsce jest „Rzeczpospolita", a organizatorem francuski MSZ.

– Udało nam się dotrzeć z tą promocją sztuki kulinarnej do szefów kuchni i do mediów – podkreślał z satysfakcją Pierre Buhler, ambasador Francji w Polsce.

To jeden z przykładów na to, że w marketingu (także narodowym) coraz bardziej liczy się pomysł, a nie miliony dolarów wydane na kampanie reklamowe – zwłaszcza w przypadku niezbyt zamożnych państw o słabej marce, jakim nadal jest Polska. – Dzisiaj w promocji marki, także narodowej, nie można się już ograniczać do reklamy czy inwestycji w targi. Potrzebne są fajerwerki – twierdzi Andrzej Szumowski, wiceprezes Wyb...

Źródło: Rzeczpospolita

WIDEO KOMENTARZ

REDAKCJA POLECA

NAJNOWSZE Z RP.PL