fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Ubezpieczenia

Assistance dla dwóch kółek

Bloomberg
Rośnie liczba wypadków z udziałem motocyklistów. W 2014 r. było ich aż o 7,5 proc. więcej niż w 2013 r.

W sumie – jak wynika z policyjnych statystyk - motocykliści uczestniczyli w 2377 wypadkach.

Dane te są niepokojące w obliczu spadku ogólnej ilości zdarzeń drogowych aż o 38 proc. Przyczyną mogą być zmiany ustawowe, które weszły w życie w ubiegłym roku. Dały one posiadaczom prawa jazdy kategorii B możliwość kierowania motocyklami z pojemnością silnika do 125 cm, pod warunkiem, że od ich egzaminu nie minęło mniej niż 3 lata. To spowodowało znaczący wzrost sprzedaży jednośladów i wprowadziło sporo zmian w drogowej rzeczywistości.

Ubezpieczyciele postanowili wyciągnąć do motocyklistów pomocną dłoń i zaproponować im ochronę assistance. Tym bardziej, że amatorów dwóch szybkich kółek przybywa - tylko w styczniu tego roku sprzedano 531 motocykli czyli prawie 2 razy więcej niż rok temu (wzrost o 98,1 proc. wg danych Samar). Szczególnym wzrostem popularności cieszą się oczywiście 125-tki – rok temu był to najmniej popularny segment, teraz wysuwa się na pierwsze miejsce stanowiąc ponad połowę wszystkich kupionych jednośladów.

Nic więc dziwnego, że w ofertach ubezpieczycieli coraz częściej pojawiają się produkty specjalistyczne skierowane właśnie do motocyklistów. Piotr Ruszowski, dyrektor sprzedaży i marketingu w Mondial Assistance zaznacza wprawdzie, że nie jest tak, że produktów dla motocyklistów w ogóle nie było, ale było ich bardzo mało, nie mówiąc o dopasowaniu do rożnych użytkowników np. skuterów, 125-tek czy większych motocykli. - Inne potrzeby – także w zakresie wsparcia assistance – ma kierujący skuterem w dużym mieście, a inne podróżujący na dalekie odległości w Polsce czy Europie dużym motocyklem – wyjaśnia Ruszowski.

Tłumaczy przy tym, że assistance to coś dla tych, którzy mieli okazję przekonać się jak to jest, gdy skuter nie odpala przed restauracją, czy pchali swój pojazd kilka kilometrów do domu. Taki pakiet daje pomoc podczas awarii i wypadku, naprawę na miejscu (jeśli jest możliwa), holowanie do serwisu lub ASO, pomoc w przypadku przebicia opony czy rozładowania akumulatora, a nawet dowóz paliwa, gdy go zabraknie w drodze. W niektórych ofertach dostępne jest także np. pokrycie kosztów komunikacji zastępczej (np. bilet miesięczny) przydatne dla wykorzystujących swój skuter w wielkomiejskich metropoliach. W pakietach assistance na większe motocykle turystyczne w przypadku ich awarii assistance zwraca koszt hotelu czy zapewnia auto zastępcze.

Ruszowski spekuluje, że być może jeszcze długo nie staniemy się jak Włochy motocyklowym eldorado, ale pierwsze oznaki poprawy już jednak są. - To co od lat jest już normą w przypadku kierowców samochodów - assistance ma niemal 100 proc. nowych pojazdów i spora część używanych - dopiero teraz staje się dostępne dla prowadzących „dwa kółka" - uważa. - Podzielamy pasję do jednośladów i jako specjaliści od wsparcia na drodze, też bierzemy udział w tworzeniu produktów i udogodnień dla tej społeczności.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA