fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Biznes

Swatch chce być lepszy niż Apple

Bloomberg
Szwajcarski producent zegarków Swatch zapowiedział wyposażenie swoich produktów w funkcje płatności mobilnej. Koncern poinformował o tym zaledwie kilka dni po premierze Apple Watch, który został w taka funkcję wyposażony.

Swatch będzie współpracował z chińską firma emitującą karty płatnicze China Union Pay oraz szwajcarskim bankiem i firmą emitującą karty płatnicze - poinformował prezes koncernu Nick Hayek. Nowy zegarek będzie nazywał się "Swatch Touch" i będzie wyposażony w system NFC. Hayek zapewnił też, że jego firma nie zamierza brać udziału w wyścigu producentów mini-telefonów na nadgarstek. Zamierza natomiast postawić na jakość i wytrzymałość baterii zegarków, z czym konkurencja ma problemy. Prezes Swatch zapewnił, że jego zegarek na jednej baterii będzie działał 12 miesięcy i nie będzie potrzebny żaden smartfon do jego obsługi.

Apple Watch pojawi się na rynku 24 kwietnia i analitycy wieszczą "trudne czasy" dla tradycyjnych zegarków, takich jak te produkowane przez Swatch.

Z najnowszych modeli szwajcarskiego producenta najnowocześniejszy ma być Sportmodell Touch Zero One, który ma funkcje zegarka treningowego dla graczy w piłkę plażową - mierzy  m.in. intensywność treningu oraz siłę uderzenia. Docelowo ma być wyposażony w aplikacje dietetyczna oraz aplikacje dla surferów. Zegarek ma kosztować 150 franków (ponad 140 euro).

Swatch Group jest właścicielem 20 marek, m.in. Breguet, Blancpain, Omega, Tiffany & Co., Longines, Tissot, ck watch & jewelry - Calvin Klein, Balmain, Certina, Hamilton oraz Swatch, z których większość jest sprzedawana na rynkach zagranicznych. Na początku zeszłego roku szwajcarska firma kupiła firmę Harry Winston - znanego amerykańskiego producenta diamentowej biżuterii.

Źródło: ekonomia.rp.pl
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA