fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Sponsoring: gdy firma płaci sportowcowi za logo na koszulce

Fotorzepa, Piotr Nowak pion Piotr Nowak
Przepisy nie przewidują odliczania darowizn bezpośrednio dla osób fizycznych. Inaczej jest ?przy sponsoringu. Firma ?ma prawo zawrzeć umowę polegającą np. na odpłatnym umieszczeniu swojego logo ?na stroju zawodnika sportowego.
W przypadku sponsoringu kwoty przekazane osobom fizycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 19 grudnia 2008 r. (IBPB3/423-849/08/CzP). W piśmie tym czytamy, że „gdy sponsorowany nie jest podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur VAT (rachunków), podstawą zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów może być cywilnoprawna umowa sponsoringu".Trzeba mieć na uwadze, że dla tego zawodnika będzie to przychód z działalności wykonywanej osobiście i sponsor powinien z tego tytułu pobrać zaliczkę na PIT (zakładając, że zawodnik nie będzie otrzymywał tych przychodów z tytułu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej).Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu ?z 1 kwietnia 2009 r. (ILPB1 /415-63/09-2/AMN). Sprawa dotyczyła pytania spółki, która w celu wzmocnienia swojej pozycji na rynku oraz zwiększenia rozpoznawalności firmy miała zawrzeć ?z osobą f...
Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA