Przepisy nie przewidują odliczania darowizn bezpośrednio dla osób fizycznych. Inaczej jest ?przy sponsoringu. Firma ?ma prawo zawrzeć umowę polegającą np. na odpłatnym umieszczeniu swojego logo ?na stroju zawodnika sportowego.
W przypadku sponsoringu kwoty przekazane osobom fizycznym mogą być zaliczone do kosztów uzyskania przychodów. Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Katowicach z 19 grudnia 2008 r.
(IBPB3/423-849/08/CzP). W piśmie tym czytamy, że „gdy sponsorowany nie jest podmiotem uprawnionym do wystawiania faktur VAT (rachunków), podstawą zaliczenia poniesionych wydatków do kosztów uzyskania przychodów może być cywilnoprawna umowa sponsoringu".Trzeba mieć na uwadze, że dla tego zawodnika będzie to przychód z działalności wykonywanej osobiście i sponsor powinien z tego tytułu pobrać zaliczkę na PIT (zakładając, że zawodnik nie będzie otrzymywał tych przychodów z tytułu prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej).Potwierdza to interpretacja Izby Skarbowej w Poznaniu ?z 1 kwietnia 2009 r.
(ILPB1 /415-63/09-2/AMN). Sprawa dotyczyła pytania spółki, która w celu wzmocnienia swojej pozycji na rynku oraz zwiększenia rozpoznawalności firmy miała zawrzeć ?z osobą f...
Artykuł dostępny tylko dla e-prenumeratorów "Rzeczpospolitej"
Nowa Prenumerata już w sprzedaży, poznaj pakiet korzyści!
Dostęp do najważniejszych treści z sekcji: Wydarzenia, Ekonomia, Prawo, Plus Minus; w tym ekskluzywnych tekstów publikowanych wyłącznie na rp.pl.
Dostęp do treści rp.pl - pakiet podstawowy nie zawiera wydania elektronicznego „Rzeczpospolitej”, archiwum tekstów, treści pochodzących z tygodników prawnych, aplikacji mobilnej i dodatków dla prenumeratorów.
KUP TERAZ
×
Żadna część jak i całość utworów zawartych w dzienniku nie może być powielana i rozpowszechniana lub dalej rozpowszechniana w jakiejkolwiek formie i w jakikolwiek sposób (w tym także elektroniczny lub mechaniczny lub inny albo na wszelkich polach eksploatacji) włącznie z kopiowaniem, szeroko pojętę digitalizację, fotokopiowaniem lub kopiowaniem, w tym także zamieszczaniem w Internecie - bez pisemnej zgody Gremi Media SA. Jakiekolwiek użycie lub wykorzystanie utworów w całości lub w części bez zgody Gremi Media SA lub autorów z naruszeniem prawa jest zabronione pod groźbą kary i może być ścigane prawnie.