Reklama
Rozwiń
Reklama

Spór o obowiązek oznaczania kraju pochodzenia mleka

Unijne przepisy prawne dotyczące wymogów oznakowania żywności jedynie wobec określonych rodzajów produktów spożywczych zakładają obowiązek oznaczenia kraju pochodzenia produktu.

Publikacja: 15.11.2016 21:28

Krzysztof Zięba, partner w KZP, szef Praktyk FMCG Handlu Detalicznego i Motoryzacji oraz Prawa Handl

Krzysztof Zięba, partner w KZP, szef Praktyk FMCG Handlu Detalicznego i Motoryzacji oraz Prawa Handlu i Dystrybucji

Foto: materiały prasowe

Obowiązek taki dotyczy, na przykład, wołowiny, wielu świeżych owoców i warzyw czy też wina. Obecnie toczą się dyskusje na temat poszerzenia katalogu produktów, dla których oznaczenie kraju pochodzenia powinno być obowiązkowe.

Szczególnie istotny spór dotyczy mleka i produktów mlecznych, w tym zakresie różne stanowisko prezentują nawet organy unijne. W obliczu braku wprowadzonego wymogu oznakowania produktów mlecznych na szczeblu unijnym część krajów członkowskich UE w ostatnim czasie wprowadziła takie wymogi wobec własnego rynku w ustawodawstwie krajowym. Odpowiednie regulacje dotyczące produktów wytwarzanych w tych krajach zdecydowały się wprowadzić niedawno Włochy, Francja czy też Litwa (od stycznia 2017 r.).

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Analizy Rzeczpospolitej
Energetyka idzie pod rękę z AI
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Analizy Rzeczpospolitej
E-zakupy coraz mocniej zanurzone w technologii
Analizy Rzeczpospolitej
Krajowy rynek farmaceutyczny w ważnym momencie
Analizy Rzeczpospolitej
Wynajem aut rośnie, ale kłopotów w tej branży też nie brakuje
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama