Aktualizacja: 15.11.2016 21:28 Publikacja: 15.11.2016 21:28
Krzysztof Zięba, partner w KZP, szef Praktyk FMCG Handlu Detalicznego i Motoryzacji oraz Prawa Handlu i Dystrybucji
Foto: materiały prasowe
Obowiązek taki dotyczy, na przykład, wołowiny, wielu świeżych owoców i warzyw czy też wina. Obecnie toczą się dyskusje na temat poszerzenia katalogu produktów, dla których oznaczenie kraju pochodzenia powinno być obowiązkowe.
Szczególnie istotny spór dotyczy mleka i produktów mlecznych, w tym zakresie różne stanowisko prezentują nawet organy unijne. W obliczu braku wprowadzonego wymogu oznakowania produktów mlecznych na szczeblu unijnym część krajów członkowskich UE w ostatnim czasie wprowadziła takie wymogi wobec własnego rynku w ustawodawstwie krajowym. Odpowiednie regulacje dotyczące produktów wytwarzanych w tych krajach zdecydowały się wprowadzić niedawno Włochy, Francja czy też Litwa (od stycznia 2017 r.).
Obserwujemy trend globalizacji usług płatniczych, coraz więcej firm chce integrować lokalnych dostawców płatności z szeroko dostępnymi usługami. Ale cała rzecz w tym, by nie tylko obserwować, a umieć włączyć się do gry – opowiada Jarosław Stankowski, Head of Ecommerce& Retail w Autopay.
Fundacja Polska Bezgotówkowa od ponad siedmiu lat aktywnie wspiera mikroprzedsiębiorców w obszarze cyfryzacji i wdrażania płatności bezgotówkowych.
Współczesny polski e-konsument jest wymagający i świadomy. Dlatego aby odnieść sprzedażowy sukces w e-commerce, mali i średni przedsiębiorcy muszą wykazać się biznesową elastycznością, aby nadążać za zmieniającymi się potrzebami konsumentów. Nie muszą tego robić na własną rękę – mogą skorzystać z gotowych rozwiązań, jakie oferuje m.in. marketplace. W taki sposób rozwój lokalnych MŚP wspiera Amazon.
Atrakcyjna cena produktu, szybka dostawa i łatwość zakupu – te czynniki są decydujące podczas podejmowania decyzji.
Nie powstanie zwarty pas fortyfikacji przy wschodniej granicy, za to zostaną stworzone warunki do budowy umocnień. Nie ma się co spodziewać fajerwerków.
Piątek nie zmienił układu sił na rynku walutowy. Złoty nadal trzyma się dzielnie.
Albo nasz kraj pogodzi się z pacyfikacją Strefy Gazy i planami zmiany siłą granic na Bliskim Wschodzie przez premiera Izraela, albo czeka nas kryzys w relacjach z Waszyngtonem.
Złoty jest najmocniejszy wobec euro od 2018 r. Wycenie naszej waluty pomaga kilka czynników w tym m.in. jastrzębie nastawienie Adama Glapińskiego.
Dostępne mechanizmy rozstrzygania sporów na poziomie międzypaństwowym nie dają skutecznych narzędzi do dochodzenia swoich praw. Zainteresowanym pozostaje samopomoc w formie ceł odwetowych.
– Nie ma co prawda takiego konkretnego sondażu, w którym pytamy „czy jesteś rozczarowany?”, ale widać to jednak w badaniach, to wypadkowa iluś tam danych – ocenia Łukasz Pawłowski, prezes Ogólnopolskiej Grupy Badawczej. – „Rozczarowanie” będzie na samym szczycie zestawienia kluczowych emocji 2025 roku – dodaje.
Kraje Ameryki Południowej ze swoimi tanimi artykułami rolno-spożywczymi wejdą dokładnie w ten sam segment, w którym konkuruje Polska.
Mocniejszy dolar na globalnym rynku znów przeszkadza złotemu. Czy to się zmieni w drugiej części dnia?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas