Jak przetwarzać dane osobowe dla celów marketingu bezpośredniego?

Sprzeciw wobec przetwarzania danych dla celów marketingu bezpośredniego nie musi mieć szczególnej formy. Wystarczy, że w trakcie rozmowy telefonicznej albo w odpowiedzi na e-mail osoba, której dane dotyczą w sposób wyraźny wskaże, że nie życzy sobie przetwarzania swoich danych.

Publikacja: 27.10.2023 03:00

RODO

RODO

Foto: Adobe Stock

Marketing bezpośredni stanowi bardzo istotny sposób pozyskiwania klienta, wykorzystywany przez wielu przedsiębiorców. Konsumentom kojarzy się niejednokrotnie z dokuczliwymi telefonami, ale przecież nie tylko do nich się on ogranicza. Działania takie prowadzone są także za pośrednictwem wiadomości e-mail czy newsletterów. Przedsiębiorcy często balansują na granicy poszanowania prywatności osób, do których kierują swój przekaz a chęcią zapewnienia skuteczności swoim działaniom marketingowym. Pomimo wprowadzenia RODO oraz innych przepisów regulujących zasady związane ze stosowaniem marketingu bezpośredniego, potencjalni klienci wcale nie czują się należycie chronieni, a obowiązujące przepisy w dalszym ciągu wzbudzają wątpliwości wśród przedsiębiorców.

Pozostało 95% artykułu

Treść dostępna jest dla naszych prenumeratorów!

Zamów w promocji 99 zł za pierwszy miesiąc, każdy kolejny w cenie 219zł

Korzystaj z nieograniczonego dostępu m.in. do artykułów, raportów prawnych i ekonomicznych, specjalistycznych rankingów a także weekendowego wydania „Plus Minus”.
Możesz zrezygnować w każdej chwili.

Praca, Emerytury i renty
Wyrównanie 500+ do 800 zł od sierpnia 2023? ZUS wydał komunikat
Materiał Promocyjny
Budowa farm wiatrowych i fotowoltaicznych
Sądy i trybunały
Sąd: Nawacki ma 3 dni. Inaczej grozi mu grzywna i areszt
W sądzie i w urzędzie
PESEL można już zastrzec. Jak to zrobić?
Niepełnosprawni
Nawet 3495 zł z ZUS dla dorosłych niepełnosprawnych już od Nowego Roku
Konsumenci
Ziobro na koniec skierował dwie skargi nadzwyczajne. Czego dotyczą?
Materiał Promocyjny
Razem dla Planety, czyli chemia dla zrównoważonej przyszłości