#RZECZoBIZNESIE: Agnieszka Zawistowska: Firmy doceniają szybki internet

Ponad 80 proc. sprzedanych „internetów” to jest 80 Mbps i więcej – mówi Agnieszka Zawistowska, członek zarządu UPC w Polsce, gość programu Marcina Piaseckiego.

Publikacja: 08.03.2017 12:02

#RZECZoBIZNESIE: Agnieszka Zawistowska: Firmy doceniają szybki internet

Foto: tv.rp.pl

 

Gość przypomniała, że UPC 8 lat temu wdrożyło pierwsze usługi dla biznesu. - Weszliśmy w środowisko przedsiębiorców i naszym celem było coraz lepsze rozumienie segmentu b2b, żeby rozwijać nasze usługi i odpowiednio je kształtować – mówiła Zawistowska.

Zaznaczyła, że to co teraz proponuje biznesowi to jest kontynuacja konsekwentnej strategii budowania stabilnego internetu o wysokich parametrach. - Dla małych przedsiębiorców świadczymy obecnie usługę 600/60 Mbps. Byliśmy pierwszym operatorem, który szczególną uwagę zwrócił na prędkości wysyłania. Przedsiębiorcy nie tylko ściągają dane, ale również dużo wysyłają. Dla większych klientów oferujemy prędkości nawet do 10 Gbps – tłumaczyła.

Przetoczyła badania, z których wynika, że dostęp do usług cyfrowych jest motorem napędowym rozwoju polskich przedsiębiorstw. - Wspieramy przedsiębiorców w ich rozwoju, w innowacji, w sięganiu po nowoczesne technologie. Dzięki temu korzystają z naszych usług – wyjaśniła Zawistowska.

W dobie internetu bezprzewodowego UPC musi do firmy dociągnąć kabel.

- To jest jakaś forma ograniczenia rozwoju biznesu, bo ten kabel musi być. Natomiast wielu klientów marzy o tym, żeby ten kabel był dociągnięty ponieważ doceniają wartość stabilności takich usług, braku wpływu warunków pogodowych, czy bardzo dobre parametry łącza. Plus brak ograniczeń przesyłu danych – tłumaczyła gość.

Przyznała, że rozwój UPC jest wielowątkowy. - Będziemy kontynuować strategię rozwoju sieci, będziemy inwestować w kilkunastu miastach (łącznie z nowymi). Cały czas inwestujemy w jakość i bezpieczeństwo. W tym roku wprowadziliśmy usługę, która zabezpiecza sieć. System, który monitoruje sieć i wyłapuje wszelkiego rodzaju anomalie, żeby zapobiec zmasowanym atakom np. na serwer – mówiła.

Zaznaczyła, że na przestrzeni ostatnich lat parametry prędkości internetu rosną. - Dzisiaj mamy 600/60 Mbps, a jeszcze 2-3 lata temu najwyższa prędkość to było 180 Mpbs – wyjaśniła Zawistowska.

- Mali przedsiębiorcy doceniają i mogą sobie na to pozwolić. Ponad 80 proc. sprzedanych „internetów” to jest 80 Mbps i więcej. Kiedyś klienci pytali „po co nam taki internet?”. Dzisiaj takich pytań nie ma – dodała.
Zawistowska zaznaczyła, że wejście do nowego miasta czy obszaru to są wielomilionowe inwestycje. - Staramy się uwzględniać w mapie rozwoju obszary, które potencjalnie mogą być atrakcyjne dla obu stron – mówiła.

- Dzisiaj UPC jest dostępne w ok. 200 miastach w Polsce i cały czas inwestujemy. W każdym roku poszerzamy zasięg o kolejne 180-200 tys. nowych gospodarstw domowych. Dzisiaj mamy w zasięgu 3,1 mln gospodarstw domowych – podała.

Zawistowska podkreśliła, że UPC chce się skupiać na usługach telekomunikacyjnych. - Cały czas patrzymy jakie usługi dodatkowe możemy wprowadzić. Np. za kilka dni uruchamiamy platformę Replay TV, która będzie pozwalać na dostęp do materiałów tydzień wstecz – mówiła.

- Pole do popisu widzimy we wprowadzaniu nowych usług, nowych funkcjonalności w odpowiedzi na zwyczaje zakupowe, zmiany zachowań klientów. To się dzieje bardzo dynamicznie. Bardziej dbamy o tę sferę niż wchodzenie w usługi dodatkowe, które nie są związane z telekomunikacją – dodała Zawistowska.

Gość przypomniała, że UPC 8 lat temu wdrożyło pierwsze usługi dla biznesu. - Weszliśmy w środowisko przedsiębiorców i naszym celem było coraz lepsze rozumienie segmentu b2b, żeby rozwijać nasze usługi i odpowiednio je kształtować – mówiła Zawistowska.

Zaznaczyła, że to co teraz proponuje biznesowi to jest kontynuacja konsekwentnej strategii budowania stabilnego internetu o wysokich parametrach. - Dla małych przedsiębiorców świadczymy obecnie usługę 600/60 Mbps. Byliśmy pierwszym operatorem, który szczególną uwagę zwrócił na prędkości wysyłania. Przedsiębiorcy nie tylko ściągają dane, ale również dużo wysyłają. Dla większych klientów oferujemy prędkości nawet do 10 Gbps – tłumaczyła.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Biznes
Krzysztof Gawkowski: Nikt nie powinien mieć TikToka na urządzeniu służbowym
Biznes
Alphabet wypłaci pierwszą w historii firmy dywidendę
Biznes
Wielkie firmy zawierają sojusz kaucyjny. Wnioski do KE i UOKiK
Biznes
KGHM zaktualizuje strategię i planowane inwestycje
Biznes
Rośnie znaczenie dobrostanu pracownika