Reklama
Rozwiń
Reklama

Prawniczy rynek przyszłości - jak się do niego przygotować

Część prawników już wkrótce stanie się inżynierami prawa pracującymi nie w kancelariach, ale w wyspecjalizowanych firmach technologicznych.

Aktualizacja: 30.11.2019 08:46 Publikacja: 30.11.2019 00:01

Prawniczy rynek przyszłości - jak się do niego przygotować

Foto: Adobe Stock

Termin LegalTech (legal technology, technologia prawnicza) coraz częściej pojawia się już nie tylko w zagranicznych mediach branżowych, ale także i w polskich. W świecie prawniczym trwają intensywne dyskusje, jak rozumieć to pojęcie oraz jak stosować technologiczne nowości do usprawniania pracy kancelarii i prawników.

Głównie mówi się o rozwiązaniach technologicznych przeznaczonych dla branży prawniczej. Zjawisko to należy ująć jednak szerzej, ponieważ LegalTech to nie tylko narzędzia stworzone wyłącznie dla prawników, ale wszystkie te, które mogą pomóc w świadczeniu usług prawnych i zaspokajać potrzeby klientów lepiej niż do tej pory. Kancelarie stosują bowiem rozwiązania nieprzewidziane stricte dla prawników (np. programy do zarządzania projektami), a mimo to wykorzystują technologię, aby poprawić proces pracy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Opinie Prawne
Katarzyna Szymielewicz, Wojciech Klicki: Nie ma darmowych ubezpieczeń
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Prezydent w stronie biernej
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Każdy ma prawo do sądu – własnego, na dowolny temat
Opinie Prawne
Sławomir Wikariak: Pegasus niczego nie nauczył rządzących
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Opinie Prawne
Ewa Szadkowska: Konserwowanie patologii w KRS
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama