Zasady zatrudniania pracowników tymczasowych przez pracodawcę będącego agencją pracy tymczasowej oraz zasady kierowania tych pracowników i osób niebędących pracownikami agencji pracy tymczasowej (np. osoby zatrudnione na podstawie umowy prawa cywilnego) do wykonywania pracy tymczasowej na rzecz pracodawcy użytkownika określa ustawa o zatrudnianiu pracowników tymczasowych z dnia 9 lipca 2003 r. (test jednolity z dnia 1 marca 2018 r. Dz.U. z 2018 r. poz. 594). Art. 9 [Uzgodnienia przy zawieraniu umowy] § 1
W pierwszym etapie ustaleń, jeszcze przed zawarciem umowy o pracę, między agencją pracy tymczasowej a pracownikiem tymczasowym, pracodawca użytkownik uzgadnia z agencją na piśmie warunki współpracy m.in. rodzaj pracy, konieczne wymagania kwalifikacyjne, przewidywany okres wykonywania pracy tymczasowej, a także wymiar czasu i miejsce wykonywania pracy. Na tym etapie zostają ustalone wspólnie szczegóły dotyczące m.in. zasad zachowania poufności, tajemnicy przedsiębiorstwa, wzajemnej odpowiedzialność stron, kary umowne, odszkodowania, itp.