fbTrack
REKLAMA
REKLAMA

Zakup i użytkowanie domen internetowych - jak ująć w księgach

123RF
Większość firm dba o to, żeby informacje o nich dotarły do jak największej liczby klientów. Zapewnić to może prowadzenie strony internetowej. Wydatki poniesione na zaznaczenie swojej obecności w świecie wirtualnym przedsiębiorca musi odpowiednio ująć w księgach.

Domena internetowa jest unikatowym adresem (nazwą) strony internetowej, pod którym funkcjonuje ona w Internecie, służąc poprzez promowanie towarów, produktów lub usług danej firmy oferowanych przez nią klientom w ramach prowadzonej działalności gospodarczej – do wzrostu przychodów z ich sprzedaży.

Wraz z nabyciem domeny nie przechodzą (nie są przenoszone) – co do zasady – na kupującego prawa autorskie do niej, nie następuje również udzielenie na rzecz nabywcy – licencji na korzystanie z domeny (stąd, nakładów na zakup domeny nie aktywuje się w drodze zaliczenia ich do wartości niematerialnych i prawnych, lecz ujmuje w ciężar kosztów operacyjnych, względnie przyjmuje – gdy ich wartość jest istotna – do rozliczenia w czasie jako czynne rozliczenia międzyokresowe, zgodnie z art. 39 ust. 1 ustawy o rachunkowości).

Czytaj też: CIT: wydatki na hosting danych jednak limitowane

Jaki informacje muszą być na stronie www

Pamiętać należy, że – zg...

Źródło: Rzeczpospolita
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
NAJNOWSZE Z RP.PL
REKLAMA
REKLAMA