Zysk czwartego co do wielkości producenta pojazdów w Japonii wyniósł 58 mld jenów (528,09 mln dolarów) wobec 86,96 mld rok wcześniej i był najmniejszy od grudnia 2016. Był to drugi kolejny spadek kwartalny i może mieć wpływ na możliwość inwestowania przez tę firmę w nowe technologie (e-auta i autonomiczne), aby zachować konkurencyjność. Główną przyczyną zmniejszenia zysku były gorsze kursy rupii w Indiach i Pakistanie, deprecjacja indyjskiej waluty pozbawiła Suzuki zysku 15,5 mld jenów w okresie kwiecień-grudzień — pisze Reuter.

Firma sprzedała na świecie 780 tys. pojazdów wobec 787 tys. rok wcześniej, w Indiach nastąpił spadek dynamiki do 406 tys. po 401 tys. przed rokiem. Firma dominuje na indyjskim rynku poprzez spółkę j. v. Maruti Suzuki India, modele Swift i Baleno cieszą się tam rekordową popularnością. Na Suzuki przypada około połowy wszystkich samochodów osobowych sprzedawanych w tym kraju, ale droższe surowce i słabnącą rupia zmniejszyły popyt w ostatnich miesiącach.

W całym roku Japończycy spodziewają się sprzedaży na świecie 3,33 mln sztuk, nieco mniej od 33,34 mln w ubiegłym roku, ale potwierdzili roczny zysk operacyjny 350 mld jenów, o 6,4 proc mniejszy od rekordowego ubiegłorocznego.