Reklama
Rozwiń
Reklama

Pomoc dla kultury, czyli dlaczego zawrzało w sieci

Fundusz Wsparcia Kultury rozdysponował 400 mln zł. Ludzie teatru się cieszą, kontrowersje są w środowisku koncertowym.

Aktualizacja: 15.11.2020 13:47 Publikacja: 15.11.2020 13:39

Alter Art., organizator m. in. Openera otrzyma mniej niż 700 tys. zł

Alter Art., organizator m. in. Openera otrzyma mniej niż 700 tys. zł

Foto: Fotorzepa, Beata Kitowska

Beneficjentami zostało 2064 podmiotów. Blisko 95 mln zł otrzymają 144 samorządowe instytucje artystyczne, ponad 38 mln zł - 306 organizacji pozarządowych, 91 mln zł - 448 przedsiębiorców, zaś ponad 175 mln zł - 1166 firm świadczących usługi zaplecza scenotechnicznego. Podmioty mogły otrzymać maksymalnie do 50 procent utraconych dochodów z okresu 12 marca – do końca roku. Wnioski oceniały Instytut Teatralny i Instytut Muzyki i Tańca we współpracy z resortem kultury.

- Powołanie i uruchomienie Funduszu Wsparcia Kultury było bardzo wyczekiwane przez środowisko – powiedział w piątek wicepremier i minister kultury Piotr Gliński. - Ze względów epidemicznych czas nie był naszym sprzymierzeńcem, działaliśmy pod jego dużą presją. Tym bardziej cieszę się, że cały proces, w tym legislacyjny, udało się przeprowadzić w szybkim tempie. Pozostała wypłata świadczeń.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1368
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1367
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1366
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1365
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1364
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama