Japońska szansa bez wsparcia

Otworzył się jeden z najbogatszych rynków świata. Naszym firmom trudno jednak z tego skorzystać, bo Polska w biurze handlowym w Tokio zatrudnia tylko dwie osoby, podczas gdy Niemcy – 18.

Aktualizacja: 27.03.2019 08:59 Publikacja: 26.03.2019 21:00

Delikatesy w Tokio. Japońskie sklepy przykładają ogromną wagę do prezentowania żywności i świetnie z

Delikatesy w Tokio. Japońskie sklepy przykładają ogromną wagę do prezentowania żywności i świetnie zaprojektowanych opakowań

Foto: Fotorzepa, Aleksandra Ptak-Iglewska

Polskie firmy mogą zostać daleko w tyle za konkurentami z krajów Europy, które udzielą swoim przedsiębiorcom skutecznego wsparcia przy wejściu na liczący 126 mln konsumentów rynek Japonii. Dzięki wdrażanej od lutego unijno-japońskiej umowie o wolnym handlu eksport przetworzonej żywności z UE może wzrosnąć o 51 proc., a artykułów mleczarskich nawet o 215 proc. – szacuje Komisja Europejska. Traktat jest nazywany „umową wina i sera" – japońskie supermarkety już świętują, obniżając ceny wina z Europy o 15 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Handel
Handlowa wojna Kremla z Azerbejdżanem. Od importu owoców po działalność szpiegowską
Handel
Legendarny producent jeansów nie boi się ceł Trumpa. Levi Strauss ma zapasy na pół roku
Handel
Trump grozi Kanadzie 35-procentowym cłem
Handel
Cła Trumpa blokują import odzieży z Chin do USA. Najniższy poziom od 22 lat
Handel
Donald Trump zapowiada nowe cła. „Dzisiaj zajmujemy się miedzią”
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama