Reklama

Japońska szansa bez wsparcia

Otworzył się jeden z najbogatszych rynków świata. Naszym firmom trudno jednak z tego skorzystać, bo Polska w biurze handlowym w Tokio zatrudnia tylko dwie osoby, podczas gdy Niemcy – 18.

Aktualizacja: 27.03.2019 08:59 Publikacja: 26.03.2019 21:00

Delikatesy w Tokio. Japońskie sklepy przykładają ogromną wagę do prezentowania żywności i świetnie z

Delikatesy w Tokio. Japońskie sklepy przykładają ogromną wagę do prezentowania żywności i świetnie zaprojektowanych opakowań

Foto: Fotorzepa, Aleksandra Ptak-Iglewska

Polskie firmy mogą zostać daleko w tyle za konkurentami z krajów Europy, które udzielą swoim przedsiębiorcom skutecznego wsparcia przy wejściu na liczący 126 mln konsumentów rynek Japonii. Dzięki wdrażanej od lutego unijno-japońskiej umowie o wolnym handlu eksport przetworzonej żywności z UE może wzrosnąć o 51 proc., a artykułów mleczarskich nawet o 215 proc. – szacuje Komisja Europejska. Traktat jest nazywany „umową wina i sera" – japońskie supermarkety już świętują, obniżając ceny wina z Europy o 15 proc.

Pozostało jeszcze 92% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Handel
JD.com przejmuje udziały w właścicielu MediaMarkt i Saturn. Jest zgoda niemieckiego urzędu
Handel
Carrefour może zniknąć z Polski. Ruszyła sprzedaż handlowego giganta
Handel
Allegro zaskakuje wynikami. Poprzeczka idzie w górę
Handel
Rosja i Indie utworzą strefę wolnego handlu. To pomysł Kremla
Reklama
Reklama