Reklama

Urząd Ochrony Danych Osobowych zmienia strukturę i logo

Od 1 grudnia 2019 r. zmieni się struktura oraz logo Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Aktualizacja: 29.11.2019 18:25 Publikacja: 29.11.2019 16:40

Jan Nowak, prezes UODO

Jan Nowak, prezes UODO

Foto: UODO

dgk

- Doświadczenia zebrane od 25 maja 2018 roku, gdy rozpoczęliśmy stosowanie RODO, czyli ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych, uwidoczniły konieczność wprowadzenia zmian, by Urząd był bliżej obywateli i działał skuteczniej. Konieczne jest więc zmodyfikowanie struktury, by usprawnić działania, które przełożą się na lepszą ochronę danych osobowych obywateli - tłumaczy Jan Nowak, prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

W UODO powstaną departamenty, które zastąpią dotychczasowe zespoły tematyczne. Te drugie zajmowały się nie tylko rozpatrywaniem skarg, ale i opiniowaniem projektów aktów prawnych, działalnością edukacyjną, prowadzeniem kontroli, obsługą zgłaszanych przez administratorów naruszeń oraz innymi zadaniami. Nowe departamenty nie będą kompleksowo zajmować się poszczególnymi sektorami, lecz skupiać się na realizacji konkretnych zadań np. rozpatrywaniu skarg czy przeprowadzaniu kontroli.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Prawo w Polsce
Koniec abonamentu RTV. Są założenia nowej ustawy medialnej
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Prawo karne
„Wielki Bu” chce azylu w Niemczech. Jego adwokat mówi o rozgrywkach politycznych
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Plan Waldemara Żurka. Czy do Krajowej Rady Sądownictwa trafią tzw. neosędziowie
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Nieruchomości
Kiedy można domagać się drogi koniecznej? Ważny wyrok Sądu Najwyższego
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama