Microsoft stał się dla Żabki nie tylko dostawcą technologii, ale także partnerem w procesie cyfrowej transformacji: od budowy modelu, przez dobór rozwiązań, wybór partnerów, po implementację i zarządzanie całym procesem. Druga płaszczyzna współpracy to kontakt ze startupami i firmami partnerskimi, skupionymi wokół Microsoftu, które dostarczają innowacyjne rozwiązania opracowane z myślą o branży handlu detalicznego. To właśnie spośród ich rozwiązań zostały wybrane te, które w najbardziej odpowiadają wizji transformacji Żabki i w rezultacie pozwoliły zaoferować na rynku przełomowe usługi i doświadczenie dla klientów.
– W Microsofcie, wspólnie z naszym ekosystemem partnerów, przeprowadzamy naszych klientów przez proces transformacji, jaki zachodzi obecnie we wszystkich sektorach gospodarki na całym świecie. Handel detaliczny jest przykładem branży, która szybko się transformuje, a technologie, takie jak chmura obliczeniowa, internet rzeczy i sztuczna inteligencja, przekształcają się we wzrost lojalności klientów, nowe modele biznesowe i optymalizację operacji. Jesteśmy dumni, mogąc wspierać Żabkę w jej podróży do przyszłości. Cieszymy się też, widząc, jak technologie Microsoftu i rozwiązania partnerskie odpowiadają na oczekiwania klientów i kształtują doświadczenia zakupowe jutra – podkreślał Michel van der Bel, wiceprezes Microsoftu na Europę, Bliski Wschód i Afrykę.
Rok 2018 Żabka zakończyła otwarciem sklepu numer 5000 w Warszawie oraz otwarciem pierwszych sklepów w centrach handlowych, inwestycjom w rozwój towarzyszyły także działania na rzecz optymalizacji łańcucha dostaw, sieć otworzyła piąte Centrum Logistycznego w Szałszy k. Gliwic.
6000 sklepów i dalszy rozwój
Rok 2019 Żabka kończy liczbą 6000 sklepów. Placówki pod jej szyldem powstają w historycznych miejscach, jak Kazimierz czy Rynek Główny w Krakowie, a w miesiącach letnich uruchomione zostają sklepy modułowe nad polskim morzem. W Poznaniu otwarta zostaje także najmniejsza placówka sieci o powierzchni blisko 16 mkw. Żabka umacnia swoją pozycję w obszarze digital i wprowadza m.in. żappkę – mobilną aplikację dla klientów, z której na koniec roku korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, oraz frappkę – mobilne centrum zarządzania sklepem dla franczyzobiorców. Jako pierwsza sieć handlowa w Polsce wspólnie z marką Volkswagen Samochody Użytkowe testuje dostawczy pojazd elektryczny e-Crafter w centrum Poznania. Żabka rozwija także innowacyjne produkty swoich marek własnych, m.in. Foodini, Wycisk i HAPS.
Żappka Pay
Żabka nadal przechodzi transformację cyfrową, na którą składa się cały ekosystem rozwiązań technologicznych funkcjonujących w obszarze zarządzania sklepami, asortymentem, big data, sztucznej inteligencji, jak również aplikacji mobilnych. Aplikacja żappka jest kluczowym, nowym kanałem komunikacji i interakcji z klientami, a nad jej rozwojem pracuje dedykowany, interdyscyplinarny zespół specjalistów. Aplikacja żappka zdobywa bardzo szybko blisko 3 mln użytkowników, w ramach organizowanego przez Microsoft Reactor Innovation & ROI Hack Event stała się jedynym polskim akcentem wśród wąskiego grona prezentowanych projektów z całego świata.
– Docenienie aplikacji żappka na największych targach technologicznych w Nowym Jorku to sukces zespołu ekspertów pracujących w naszej firmie. Już dzisiaj z dumą mogę powiedzieć, że przyciągamy do Żabki profesjonalistów w dziedzinie nowych technologii, data science i nowoczesnego designu, którzy korzystając ze wsparcia globalnych i lokalnych partnerów technologicznych, tworzą unikatowe, jedyne w swoim rodzaju rozwiązania na świecie. Ponad 10 proc. naszych pracowników jest zaangażowanych w projekty cyfrowe, realizowane w naszej firmie. Wspólnie jesteśmy ambasadorami technologicznego rozwoju Polski, prezentując nasze rozwiązania na arenie międzynarodowej – mówił w Nowym Jorku Tomasz Blicharski, wiceprezes ds. finansowych i rozwoju w firmie Żabka Polska.