Z powodu pandemii wiele osób musiało zmienić plany wyjazdowe. Czy ECK otrzymuje dużo skarg na linie lotnicze?
Czas pandemii był dla polskiego Centrum i całej sieci europejskich centrów konsumenckich (ECC-Net) pełen wytężonej pracy. Od marca do czerwca otrzymaliśmy rekordową liczbę zgłoszeń, w tym kilkaset od niedoszłych pasażerów linii lotniczych (prawie 400).
Podobno największe problemy mają ci, którzy korzystali przy rezerwacji i zakupie biletów z usług pośredników?
Zaangażowanie w sprawę dwóch podmiotów sprzyja tzw. pętli odsyłania – pośrednik do linii lotniczej, linia do pośrednika. Ponadto niektórzy pośrednicy żądają opłaty za kontakt z przewoźnikiem lub proponują wyłącznie voucher. Zdarzało się, że po zgłoszeniu chęci otrzymania zwrotu od linii lotniczej klienci byli proszeni o podanie adresu e-mail użytego w czasie dokonywania rezerwacji, a pośrednicy nie chcą go udostępnić.
Czytaj także: Co warto wiedzieć przed urlopem w czasie pandemii