Najczęściej ograniczenia dotyczą możliwości zabrania ze sobą zwierzęcia, ciszy, odwiedzin czy np. spożywania alkoholu lub palenia papierosów na terenie hotelu, w pokojach.
– Zgodnie z ustawą o usługach turystycznych przedsiębiorcy świadczący usługi hotelarskie w obiektach hotelarskich mogą, w celu zapewnienia porządku oraz bezpieczeństwa klientów i ich mienia, wydawać regulaminy porządkowe wiążące wszystkie osoby przebywające na terenie obiektu – wskazuje mecenas Katarzyna Górna z kancelarii Affre i Wspólnicy. – Mogą się one odnosić w szczególności do ponoszenia odpowiedzialności odszkodowawczej za naruszenie zasad obowiązujących w obiekcie czy też np. za dokonane przez klienta zniszczenia.
Taki regulamin należy traktować jako uzupełnienie umowy zawieranej z klientem.
– Hotel, rozpoczynając działalność, określa zasady świadczenia usług – mówi Małgorzata Cieloch, rzecznik prasowy UOKiK. – Konsument powinien zapoznać się z tym regulaminem. Dodatkowo umieszczone mogą być w nim jakieś skróty z zasad obowiązujących w konkretnym obiekcie – dodaje.
Złamaniem prawa byłaby więc odmowa udostępnienia konsumentowi regulaminu, gdy chce się z nim zapoznać, a usługodawca mu odmawia.