Konsumenci w całej Europie są gotowi na wiele, byle szybciej dostać informacje o rabacie, promocji czy specjalnie dla nich przygotowanej ofercie. W Polsce mówi „tak” takim propozycjom 55,6 proc., i to jeden z wyższych wyników w Europie – dowodzą badania UCE Research i ShopFully w dziewięciu krajach Unii Europejskiej. Wyniki sondażu „Rzeczpospolita” poznała jako pierwsza.
Polacy w gronie liderów
„Tak” przekazywaniu danych o preferencjach zakupowych mówią nie tylko Polacy. Średnia pozytywnych odpowiedzi w badanych krajach to 45 proc., najwyższe wyniki były w Hiszpanii (59 proc.) oraz Rumunii (62 proc.). Polska znalazła się na trzeciej pozycji w zestawieniu. W wielu krajach wyniki są zdecydowanie niższe, co oznacza wysoki sceptycyzm konsumentów wobec przekazywania sieciom handlowym nadmiernej ilość informacji na swój temat.
Czytaj więcej
Bieżąca koniunktura konsumencka w Polsce jest najlepsza od marca 2020 r., czyli od początków pand...
Tylko 24 proc. Niemców chciałoby otrzymywać spersonalizowane informacje w zamian za przekazanie większej ilości informacji na swój temat sprzedawcom. Podobnie uważa 37 proc. Włochów i 41 proc. Austriaków.