Formułując ostateczną wersję projektu, Prokurator Generalny uwzględnił liczne opinie prokuratorów z prokuratur apelacyjnych i okręgowych podnoszące, że takie rozwiązanie spowodowałoby szereg trudności organizacyjnych.

Konkretne analizy wskazywały też, że wprowadzenie dyżurów pomocniczych prokuratorów wyższych szczebli na rzecz prokuratur rejonowych w niewielkim stopniu odciążyłoby tych ostatnich. Istotnym jest również argument, że w czynnościach prowadzonych na miejscu zdarzenia powinien uczestniczyć prokurator z tej prokuratury, która będzie kontynuowała postępowanie przygotowawcze w danej sprawie.

Należy przy tym podkreślić, że prokuratorzy z prokuratur okręgowych i apelacyjnych, w których prowadzone są najbardziej skomplikowane postępowania, w tym dotyczące przestępczości zorganizowanej, korupcji i przestępstw gospodarczych, zgodnie z regulaminem wewnętrznego urzędowania powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury będą pełnić dyżury w sprawach należących do ich właściwości. Sposób podziału dyżurów między prokuraturami różnych szczebli jest bowiem konsekwencją właściwości rzeczowej prokuratur, którą określił minister sprawiedliwości.