Drogi funt cieszy firmy

Brytyjski rynek zapewnia polskim eksporterom ciągły wzrost sprzedaży

Publikacja: 16.11.2015 20:00

Drogi funt cieszy firmy

Foto: 123RF

Rośnie polski eksport do Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku wartość towarów sprzedanych na rynku brytyjskim osiągnęła 10,4 mld euro. Według Ministerstwa Gospodarki w pierwszej połowie obecnego roku eksport sięgał już 5,8 mld euro i był wyższy niż rok wcześniej o 12,7 proc. Jak podaje GUS, po pierwszych ośmiu miesiącach rósł on o 11,7 proc. w ujęciu rok do roku.

Wzrost w handlu z Wielką Brytanią jest trwałą tendencją od przeszło dekady. Co istotne – obejmuje coraz więcej branż. Wyjątkiem był początek globalnego kryzysu gospodarczego, a także dwa minione lata. Teraz jednak udział Wielkiej Brytanii w całości polskiej sprzedaży zagranicznej towarów wynosi 6,7 proc. i zwiększa znaczenie brytyjskiego rynku dla polskich producentów i firm usługowych. W dwustronnych obrotach towarowych udało się wypracować sporą nadwyżkę: za ubiegły rok wyniosła przeszło 6 mld euro, za pierwszych pięć miesięcy obecnego roku przekraczała 2,9 mld euro.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Wydarzenia Gospodarcze
Zarządzanie różnorodnością – DEI jako wyzwanie i klucz do sukcesu nowoczesnych organizacji
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Wydarzenia Gospodarcze
Czy polska prezydencja w Unii Europejskiej to czas na rozpoczęcie debaty o kosztach zrównoważonej transformacji? Dyskusja w świetle raportu Mario Draghi’ego.
Wydarzenia Gospodarcze
Bezpieczeństwo lekowe - filar gwarantujący stabilność europejskiej gospodarki
Wydarzenia Gospodarcze
CSRD, CSDDD, Atestacja. Na jakim etapie jesteśmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Wydarzenia Gospodarcze
Transformacja biznesu w całym łańcuchu wartości – dobre praktyki