Reklama

Sąd: Broń po urazie nie dla każdego

Niejednoznaczne wyniki badań mogą oznaczać utratę pozwolenia na posiadanie sprzętu łowieckiego – wynika z wyroku Naczelnego Sądu Administracyjnego.

Publikacja: 10.05.2023 07:14

Sąd: Broń po urazie nie dla każdego

Foto: AdobeStock

NSA zajął się sprawą mężczyzny, który stracił pozwolenie na broń palną myśliwską do celów łowieckich. Komendant wojewódzki policji miał wątpliwości, czy ma on zdolność psychofizyczną do dysponowania sprzętem po tym, jak trafił do szpitala po urazie głowy. Musiał więc poddać się ponownym badaniom i to właśnie ich wyniki okazały się przyczyną sporu sądowego.

Mimo że pierwsze orzeczenia – lekarskie i psychologiczne – okazały się dla mężczyzny korzystne, komendant zaskarżył je, więc badania wykonano po raz drugi. Kolejne przyniosły już sprzeczne ze sobą rozstrzygnięcia – tym razem lekarskie wykazało, że uprawniony nie powinien dłużej dysponować bronią. Było ono dla policji wiążące i mężczyźnie – decyzją podtrzymaną później przez komendanta głównego – cofnięto pozwolenie, mimo że później dostarczył on kolejne, korzystne już dla siebie badanie lekarskie.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama