Reklama
Rozwiń
Reklama

Bogaty podsądny może skorzystać na wyroku

Klient z urzędu będzie musiał zapłacić za opinię, która potwierdzi jego linię obrony. Wielu nie będzie na to stać – twierdzą adwokaci.

Aktualizacja: 02.06.2015 09:01 Publikacja: 02.06.2015 06:30

Bogaty podsądny może skorzystać na wyroku

Foto: www.sxc.hu

Od 1 lipca oskarżony w procesie karnym będzie mógł dołączyć do aktu oskarżenia prywatny dowód, który potwierdzi jego linię obrony. Do dziś nie ma żadnych szczegółowych przepisów, które określają, kto taką opinię sporządzi i kto za nią zapłaci. Nie wiadomo więc, czy eksperci, np. z zakresu kryminalistyki, będą dostępni dla obrońców również prywatnie.

Prokuratorzy straszą, że nowy proces karny może się okazać procesem dla bogatych podsądnych, bo tych będzie stać na przedstawienie nawet kilku opinii najdroższych ekspertów. A śledczy zapłaci takiemu, na którego stać budżet państwa. Adwokaci przyznają im rację.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama