Twórcą projektu szukajradcy.pl jest Okręgowa Izba Radców Prawnych w Warszawie.
– Już dawno skończyły się czasy, gdy można było pozyskać klientów jedynie prestiżową lokalizacją kancelarii i pięknym szyldem. Klient trafiający do radcy prawnego tak po prostu z ulicy to rzadkość. Dziś liczy się widoczność w sieci – mówi Włodzimierz Chróścik, dziekan Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie.
Jak pokazują wyniki zrealizowanego we wrześniu br. przez OIRP w Warszawie badania, w którym udział wzięło 1 345 radców prawnych, coraz większa dostępność informacji o prawie w internecie (48 proc. ankietowanych wskazało na ten aspekt) oraz rozwój technologiczny (39 proc.) to zagrożenia, przed którymi aktualnie stoją prawnicy.
- Przekujmy zagrożenia w szanse – komentuje Chróścik i zaprasza do umieszczenia swoich wizytówek na stronie www.szukajradcy.pl, która ma wzmacniać pozycję radców prawnych w społeczeństwie, także dzięki intensywnej kampanii reklamowej.
To, że czasy, w których prawnik żył z poleceń bezpowrotnie minęły, potwierdza prof. Ryszard Sowiński z Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu, autor raportu na temat sposobów konkurowania kancelarii radcowskich, przygotowanego na zlecenie Krajowej Izby Radców Prawnych.